اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تهران جنوب شرق شمال غرب مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

مهندس سلطانی: منتظر تایید فرمول تعرفه‌ای جدید در کمیسیون تنظیم مقررات هستیم

مهندس سلطانی: منتظر تایید فرمول تعرفه‌ای جدید در کمیسیون تنظیم مقررات هستیم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مهندس مجید سلطانی پیرامون مشکلات شرکت مخابرات ایران در توسعه زیرساخت‌ها و مباحث پیرامون اصلاح تعرفه‌ها، گفت: هر بنگاه اقتصادی همچون سیستمی است که ورودی و خروجی دارد و همواره سیاست گذاران آن بنگاه اقتصادی باید مراقب باشند که تناسبی بین این ورودی و خروجی وجود داشته باشد و اگر این تناسب به هر دلیلی و با هر انگیزه‌ای به هم بخورد، بنگاه اقتصادی دچار مشکل می شود.

وی، ادامه داد: شرکت مخابرات ایران بنگاه بزرگی است و شرکتی است که بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و در سراسر کشور شبکه‌های آن گسترده شده و خدمات تلفن، دیتا و خدمات زیرساختی به اپراتورهای سیار ارائه می‌دهد.

طی ۱۲ سال اخیر رشد نرخ ارز و تورم را داشتیم اما تعرفه‌های مخابراتی ثابت ماند

مهندس سلطانی، اظهار کرد: طی ۱۲ سال اخیر رشد نرخ ارز و تورم را داشتیم و در تمام شرکت‌های مشابه همچون آب، گاز و غیره شاهد افزایش تعرفه بودیم که مردم این افزایش تعرفه را به خوبی لمس کردند؛ اما سوال اینجاست که چرا باید افزایش تعرفه برای شرکت برق صورت گیرد، اما برای مخابرات نه؟!

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، گفت: در چنین شرایطی درآمدهای شرکت با هزینه‎‌‌های آن متناسب نمی‌شود و در نقطه‌ای هزینه از درآمد بالا می‌زند که شرکت به مشکل بر می‌خورد، لذا به موقع نمی‌توان تجهیزات نگهداری شبکه را تهیه و تامین کرد و مردم نیز به این تجهیزات توسعه‌ای نیاز دارند؛ چراکه اتفاقات مترقبه یا غیرمترقبه رخ می‌دهد که طبیعتا بر شبکه مخابراتی تاثیرگذار است و حتی در این شرایط استهلاک تجهیزات رخ می‌دهد.

اگر درآمدی نداشته باشیم نوسازی و بازسازی در شبکه مخابرات را شاهد نخواهیم بود

وی، افزود: برای داشتن ارتباطات پایدار و مطمئن تمام سایت‌های ما، هم برق AC دارند هم DC. هر سه سال یکبار باید باتری‌ها را عوض کنیم که اگر حوادثی همچون قطعی برق ماه‌های اخیر رخ دهد، ارتباطات مختل نشوند.

مهندس سلطانی، خاطرنشان کرد: اگر درآمدی نداشته باشیم نوسازی و بازسازی در شبکه مخابرات را شاهد نخواهیم بود و نهایتا ارائه خدمات افت می‌کند و مطلوبیت خود را از دست می‌دهد و زمان رفع خرابی‌ها بالا می‌رود و کیفیت شبکه افت می‌کند.

رفتن شرکت مخابرات به سمت زیان دهی، کاملا مشهود است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در ادامه گفت‌وگو با سیتنا، گفت: شرکت مخابرات در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری‌ها جلوی این شرایط بحرانی را گرفته، اما طبیعتا شرکت در شرایط سختی قرار گرفته است. مخابرات شرکتی بورسی است و تمام صورت‌های مالی ما در کدال قرار دارد و رفتن به سمت زیان دهی کاملا مشهود است.

فرمول اخذ حداقل هزینه نگهداری خط تلفن، مورد تایید شورای رقابت قرار گرفت

وی افزود: با تمام مدارک و صورت‌هایی که مورد تایید حسابرسی است، موارد را به سازمان تنظیم ارائه دادیم و بحث خدمت در بحث تلفن ثابت با شورای رقابت مطرح و مدارک بررسی شد و حرف ما در بحث زیان‌دهی مورد پذیرش شورای رقابت قرار گرفت و این شورا فرمول اخذ حداقل هزینه نگهداری خط تلفن را برای مخابرات مصوب کرد و خرداد ۱۴۰۰ به سازمان تنظیم و ما ابلاغ کرد، بنابراین موضوع کارشناسی شده و مورد تایید شورای رقابت قرار گرفته است.

باید عددگذاری در فرمول تعرفه، در کمیسیون تنظیم مقررات مصوب شود

مهندس سلطانی، اظهار کرد: باید عددگذاری در فرمول بر اساس بهای تمام شده و صورت‌های مالی، توسط سازمان تنظیم انجام شود که کمیته‌های تخصصی تشکیل شده و آن عدد باید در کمیسیون تنظیم مقررات مصوب شود و نهایتا از مشترکین دریافت شود.

وی، خاطرنشان کرد: مدلی که پیشنهاد کردیم مدلی است که نه تنها باعث افزایش ارتقای خدمت می‌شود، بلکه برای مشترک هم مشوق‌هایی داریم؛ اگر برای یک منزل در منطقه‌ای جغرافیایی عددی ثابت مشخص شود، مشوق این است که مکالمه در داخل شبکه مخابرات تا عدد X برای مشترک رایگان می‌شود.

در مدل تعرفه‌ای جدید، مشوق‌هایی برای مشترکان در نظر گرفته شده است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، ادامه داد: لذا مشترکان تلفن ثابت هم استفاده‌ای از خطوط ثابت دارند و هم بهره برداری از خط ثابت، امتیازی برای آن‌ها تلقی می‌شود؛ عدد هزینه نگهداری مصوب با توجه به اقلیم متفاوت است و مکالمه در داخل شبکه برای مشترک رایگان خواهد بود.

مهندس سلطانی، افزود: شبکه ما شبانه روزی در حال فعالیت است و طوری آنالیز کردیم که زیان شرکت مخابرات جبران می‌شود. شورای رقابت با این شرط اعداد و ارقام را پذیرفتند که هزینه‌های ما را پوشش دهند و کاری به سود و زیان شرکت ندارند و ما نیز این لطف را پذیرفتیم.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x