اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

ساختمان موزه هنرهای معاصر اصفهان در دست مرمت است،هزینه ۵۰ میلیارد ریالی نوسازی بنا

ساختمان موزه هنرهای معاصر اصفهان در دست مرمت است،هزینه ۵۰ میلیارد ریالی نوسازی بنا

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: با ایجاد نم و رطوبت و ترک های ناشی از آن عملیات بازبینی و احداث ناکش های اطراف ساختمان همچنین سبک سازی بام و تقویت دیواره های موزه هنرهای معاصر اصفهان با هزینه ۵۰ میلیارد ریال در دست اقدام است.  

حسین کارگر با اشاره به ارزش تاریخی موزه هنرهای معاصر اظهار کرد: بنای موزه هنرهای معاصر در اوایل قرن یازدهم هجری همزمان با سلطنت شاه عباس اول به عنوان یکی از بناهای مجموعه دولتخانه صفوی بنیان شد و با توجه به کلمه «رکیب خانه» که به این مجموعه اطلاق می شود، مشخص می شود که این عمارت محل نگهداری لوازم سوارکاری و یراق آلات اصطبل دولتی بوده است.

فرسودگی در ساختمان موزه هنرهای معاصر

وی افزود: بعد از حکومت صفوی این عمارت متروک بوده و در زمان قاجار به دستور حاج محمد حسین خان صدراعظم فتحلی شاه مجددا احیا و با الحاقات بنا، محل زندگی حاکم اصفهان یعنی مسعود میرزا ظل السلطان شد. در دوران پهلوی اداره آمار و ثبت احوال اصفهان در این مکان مستقر و بعد از آن محل استانداری اصفهان شد، با انتقال استانداری اصفهان به محل جدید این عمارت مخروبه توسط شهرداری اصفهان بازسازی و مرمت شد و در اسفند ماه سال ۷۳ با کاربری موزه به بهره برداری رسید.

مدیر منطقه سه  شهرداری اصفهان با اشاره به بنای موزه هنرهای معاصر اصفهان تصریح کرد: مساحت این بنا دو هزار و ۶۰۰ مترمربع است که حدود یک هزار و ۲۰۰ مترمربع آن فضای نمایشگاهی با هفت بخش دائمی، کتابخانه، امور اداری و سالن اجتماعات است که به دلیل فرسودگی و ایجاد ترک های حاصل از نم و رطوبت، مرمت و بازسازی مجدد این بنا توسط منطقه سه در حال انجام است.

وی اضافه کرد: عملیات مرمت موزه هنرهای معاصر با سبک سازی بام آغاز و پس از کروم بندی و ایزولاسیون، سقف آن آجرفرش خواهد شد و به منظور کاهش رطوبت و ترک های ایجاد شده در ساختمان مرمت و احداث کانال های ناکش مجددا انجام و در نهایت با اجرای تزئینات و رنگ آمیزی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x