اجتماعی استان اصفهان تصاویر جنوب چندر رسانه دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

جلوگیری از افزایش ورودی پرونده به محاکم با خود سازی و افزایش سطح آگاهی های عمومی

جلوگیری از افزایش ورودی پرونده به محاکم با خود سازی و افزایش سطح آگاهی های عمومی

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان: «جلوگیری از افزایش ورودی پرونده به محاکم با خود سازی و افزایش سطح آگاهی های عمومی»

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

آیین تکریم و معارفه رییس دادگستری شهرستان شاهین شهر برگزار شد.

سیدرضا سجودی معاون قضایی رییس کل و معاون منابع منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان، استان اصفهان را از جمله استان‌های اول از نظر وسعت و کثرت حوزه های قضایی دانست و بیان داشت: استان اصفهان با دارا بودن ۳۵ حوزه قضایی فعال و ۳ حوزه در حال راه‌اندازی از جمله استان های اول کشور از لحاظ کثرت حوزه‌های قضایی محسوب می‌شود و درتکمیل کادر نیروی انسانی اعم از قضایی و اداری با کمبود قابل توجه مواجه است و علاوه بر آن در دوران همه گیری کرونا شرایط سختی برای کارکنان ایجاد شده است و ضروری است مسؤولان عالی نگاه ویژه‌ای به این استان داشته باشند.

وی افزود: با این وجود همکارانم در سراسر استان جهادگونه در تلاشند تا در خدمت رسانی مطلوب به مردم خللی ایجاد نشود؛ به گونه‌ای که در بخش شوراهای حل اختلاف آمار ۲۶ درصد صلح و سازش در سال های گذشته امسال به بیش از ۳۶ درصد رسیده و این آمار همچنان در حال افزایش است.

سجودی از شاخصه های مهم جامعه اسلامی را برابری، برادری و همبستگی در انجام امور دانست و اظهار داشت: از معیارها و زیرساخت ها در مبانی دینی و ارزشی ما برابری، برادری و همبستگی و از همه مهمتر مسؤولیت پذیری در انجام امور است و در این مسیر با احترام به اصل حاکمیت مردم از بسیاری از اختلافات و تولید پرونده های متعدد قضایی جلوگیری به عمل می آید.

معاون قضایی رییس کل دادگستری در ادامه استان افزایش سطح آگاهی و اطلاعات مردم را خواستار شد و خاطرنشان ساخت: تلاش در جهت افزایش سطح آگاهی های عمومی مردم نسبت به مشکلات و مسایل مبتلابه اجتماع امری است که متولیان فرهنگی و آموزشی بیش از پیش باید در دستور کار داشته باشد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان در بخش دیگری از سخنانش از رسیدگی و تعیین تکلیف سریع به پرونده‌های کثیرالشاکی در برخی شعب خبر داد.

سجودی همچنین حمایت قضایی از تولید و سرمایه‌گذاری را به عنوان یکی از سیاست‌های قوه قضاییه در دستور کار دادگستری استان اعلام و بیان داشت: ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در استان پیگیر بررسی و رفع مشکلات و موانع تولید واحدهای صنعتی است و تا کنون اقدامات خوب و مؤثری در سطح استان به سرانجام رسانده است.

شایان ذکر است در این آیین از خدمات محمود باقری با اهدای لوح، تقدیر و با اعطای حکمی از سوی رییس قوه قضاییه حمید رئوفیان به عنوان رییس جدید دادگستری شهرستان شاهین شهر منصوب شد.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x