اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر جنوب چندر رسانه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

توسعه مجتمع‌ها و شهرک‌های گل‌خانه‌ای، فرصتی به منظور ایجاد اشتغال پایدار و ارزآوری برای کشور

توسعه مجتمع‌ها و شهرک‌های گل‌خانه‌ای، فرصتی به منظور ایجاد اشتغال پایدار و ارزآوری برای کشور

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

بنا به پیشنهاد رییس سازمان در خصوص سرمایه‌گذاری برای ایجاد شهرک ها و مجتمع‌های کشاورزی و صنایع غذایی در شهرستان کوهپایه، فرماندار و مدیر جهادکشاورزی این شهرستان به منظور بررسی الگوهایی برای ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی شهرستان، روز چهارشنبه ۵آبان۱۴۰۰ به اتفاق رییس و سرپرست معاونت اداری و مالای سازمان از شهرک گل‌خانه‌ای خمینی‌شهر بازدید کردند.

در این بازدید اعضای هیات امنای شهرک گل‌خانه‌ای خمینی‌شهر ضمن بیان تاریخچه ایجاد این شهرک، توضیحاتی در خصوص مزایای توسعه کشت‌های گل‌خانه‌ای برای ایجاد فرصت‌های اشتغال، ایجاد ارزش افزوده و مصرف بهینه منابع به ویژه آب و نهاده‌های کشاورزی ارایه کردند.

مهدی تقی‌پور رییس سازمان در این بازدید ضمن اشاره به اقدامات سازمان برای تسهیل و کاهش زمان‌بری صدور مجوزهای بخش کشاورزی به عنوان دروازه ورود سرمایه‌های مردمی به بخش کشاورزی، آمادگی کامل سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را برای هرگونه پشتیبانی فنی، مطالعاتی و اجرایی به منظور ایجاد و توسعه مجتمع‌ها و شهرک‌های گل‌خانه‌ای که فرصتی به منظور ایجاد اشتغال پایدار و ارزآوری برای کشور محسوب می‌شوند، اعلام کرد.

شایان ذکر است با تصویب هیات دولت در مرداد ماه سال جاری، شهرستان کوهپایه (به مرکزیت شهر کوهپایه) به شهرستان‌های استان اصفهان اضافه شد و در حال حاضر علیرضا حسینی تودشکی فرماندار و مهدی قاسمی مدیر جهادکشاورزی این شهرستان می‌باشند. شهرستان کوهپایه در حال حاضر با کم‌آبی و خشکی تعدادی از قنوات و نیز خرده مالکی زمین‌های کشاورزی و پراکندگی مزارع و روستاهای منطقه مواجه است که ایجاد مجتمع‌ها و شهرک‌های کشاورزی و صنایع غذایی می‌تواند علاوه بر ایجاد فرصت استفاده بهینه از منابع موجود، زمینه رونق اشتغال و اقتصاد شهرستان را نیز به ارمغان آورد.

همچنین گفتنی است سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان در راستای تحقق اهداف توسعه کشت‌های گل‌خانه‌ای در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰، تعداد ۵۲۱فقره پروانه تاسیس گل‌خانه با مساحت ۲۱۰هکتار و تعداد ۱۵۱فقره پروانه بهره‌برداری گل‌خانه با مساحت ۴۹.۳هکتار صادر کرده است.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x