اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر جنوب چندر رسانه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

شهردار اصفهان مطرح کرد: سرمایه گذاری شهرداری و دانشگاه هنر بر شخصیت تاریخی فرهنگی اصفهان

شهردار اصفهان مطرح کرد: سرمایه گذاری شهرداری و دانشگاه هنر بر شخصیت تاریخی فرهنگی اصفهان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان و دانشگاه هنر زمینه های اشتراک بسیاری دارند و می توانند روی شخصیت تاریخی – فرهنگی شهر سرمایه گذاری کنند.

علی قاسم زاده در دیدار رئیس دانشگاه هنر اصفهان با اشاره به لزوم تبیین مشی همکاری مشترک بین دانشگاه هنر و شهرداری اصفهان  اظهار کرد: با توجه به اینکه این دو نهاد زمینه های اشتراک بسیاری دارند و قرار است روی شخصیت تاریخی – فرهنگی شهر سرمایه گذاری کنند، تدوین یک خط مشی در دیدارهای بعدی ضرورت دارد.

در ادامه این دیدار، رضا نصر اصفهانی، رئیس دانشگاه هنر اصفهان با بیان اینکه این دانشگاه را به نام «گنج پنهان شهر گنبدهای فیروزه ای» معرفی کرده ایم، اظهار کرد: در کشور ۴ دانشگاه هنر داریم که دانشگاه هنر اصفهان دومین دانشگاه هنر ایران به لحاظ قدمت تاسیس است که طی دهه های اخیر در حوزه های مختلف مانند تحصیلات تکمیلی، افزایش رشته ها و گروه های هیئت علمی و دانشجویان قدم برداشته است.

وی ادامه داد: دانشگاه ما جزو دانشگاه های تخصصی است و فعالیت های علمی، رشته های میان رشته ای، کاربردی کردن رشته ها، راه اندازی مرکز رشد هنر معادل شهرک علمی – تحقیقاتی را در سال های اخیر توسعه داده است.

شرکت های دانش بنیان نسل دو در پی ساختن آینده اصفهان با اقتصاد هنر

رئیس دانشگاه هنر اصفهان با بیان اینکه این دانشگاه دانشکده های مختلف با ماموریت های ویژه دارد، اظهار کرد: براساس برنامه ریزی هایی که در این دانشگاه انجام دادیم متوجه شدیم راه اندازی شرکت های نسل دوم احیای صنعتی می تواند به عنوان یک حلقه مفقوده به حل معضل بیکاری اصفهان کمک کند.

وی با تاکید بر اهمیت اقتصاد هنر در شهر اصفهان تصریح کرد: بررسی این موضوع از سوی گروه پژوهش هنر انجام شده است و می توان مصادیق تحقق اقتصاد هنر را در مولفه هایی همچون؛ ایجاد مرکز آموزش گردشگری و هتلداری، تدوین الگوی ارزش گذاری  املاک شهر، تدوین اتاق فکر درآمدهای پایدار برای شهرداری های کشور، ایجاد فروشگاه های تخصصی هنر و …. جست و جو کرد.

نصر اصفهانی بیان کرد: شرکت های دانش بنیان نسل دو به دنبال ساختن آینده شهر اصفهان با اقتصاد هنر است که برای تحقق این مهم ما ایجاد مرکز رصد اقتصاد شهر را پیشنهاد می کنیم.

وی افزود: با راه اندازی این مرکز می توان به داده های مرتبط با برآورد سالانه حجم اقتصاد شهر براساس الگوی بانک جهانی، پررنگ کردن نقش اصفهان در اقتصاد منطقه و جهان، بررسی تاریخ اقتصادی شهر و تدوین دانش نامه اقتصادی، تدوین الگوی ارزش گذاری املاک، برآورد قیمت تمام شده خدمات شهری و …. دست پیدا کرد.

بهره مندی از ظرفیت گردشگری خانه های تاریخی در اختیار دانشگاه هنر

در ادامه این دیدار، مجتبی شاهمرادی، معاون فرهنگی – اجتماعی شهردار اصفهان با بیان اینکه خانه های تاریخی در اختیار دانشگاه هنر اصفهان می تواند به عنوان جاذبه گردشگری برای بازدید مورد استفاده قرار گیرد، گفت: از سوی دیگر می توان از این خانه ها برای راه اندازی بازارچه محصولات تولید شده توسط دانشجویان هنر نیز بهره برد.

وی افزود: ما در حال راه اندازی دفتر هنرهای سنتی و صنایع دستی هستیم که با تشکیل کارگروه مشترک با دانشگاه هنر می توان در مورد زمینه های همکاری دو نهاد بیشتر گفت و گو کرد.

پیشنهاد همکاری دانشگاه هنر برای راه اندازی موزه بلدیه شهرداری

همچنین، سید علی معرک نژاد، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان اظهار کرد: دانشگاه هنر می تواند در حوزه ارتباطات و به ویژه در سازه های تبلیغات شهری به شهرداری طی یک کارگروه مشترک کمک کند.

وی ادامه داد: راه اندازی موزه بلدیه که یکی از خواسته های دیرینه مجموعه مدیریت شهری است نیز با همکاری دانشگاه هنر قابل تحقق است.

تشکیل «میز فرهنگ» با هدف همگرایی بخش های فرهنگی

وحید ملتجی، مشاور فرهنگی، هنری و رسانه ای شهردار اصفهان نیز اظهار کرد: شعار «اصفهان من، شهر زندگی» نگاه هویتی به شهر اصفهان دارد و با برنامه های مدنظر دانشگاه هنر هم راستاست، از همین رو می توان از این فرصت به صورت عملیاتی تر استفاده کرد.

وی بیان کرد: مجموعه پیشنهادات از سوی دانشگاه هنر تدوین و ارائه شود تا اقدامات جدی در قالب پروژه یا ابرپروژه اجرایی شود که این کار را می توان در نمادهای محلی با توجه به رویکرد محله محوری در این دوره مدیریت شهری، محقق کرد.

مشاور فرهنگی، هنری و رسانه ای شهردار اصفهان تصریح کرد: تغییر برخی استانداردهای حوزه شهرسازی و عمران در شهرداری اصفهان با نگاه هنر و هویت می تواند مورد بررسی دانشگاه هنر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ما آمادگی اجرای پیشنهادات در این بخش را داریم و اجتماعی در حوزه فرهنگ با عنوان میز فرهنگ تشکیل شده است، گفت: در قالب میز فرهنگ، عرصه ها و بخش های مختلف شهرداری متمرکز می شود تا همگرایی و هم آوایی به گوش برسد و در این عرصه دانشگاه هنر هم می تواند تاثیرگذار باشد.

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x