اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

دکتر فرشته دانشمند : برای مادران باردار سامانه های وزارت بهداشت به صورت ۲۴ ساعته آماده راهنمایی هستند

دکتر فرشته دانشمند : برای مادران باردار سامانه های وزارت بهداشت به صورت ۲۴ ساعته آماده راهنمایی هستند

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز،سازمان نظام پزشکی استان اصفهان ، به مناسبت هفته ی سلامت در مهر ماه سال ۱۴۰۰ با حضور دکتر کامران منتظری، رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان و دکتر فرشته دانشمند و دکتر پوریا عادلی و دکتر محسن مصلحی از اعضای هیئت مدیره نظام پزشکی ، استان اصفهان ، برگزار کرد.

در این نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات سازمان نظام پزشکی استان اصفهان برگزار گردید. پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، دکتر پوریا عادلی دبیر انجمن سرطان کشور، در ارتباط با سرطان سینه گفت: در تعریف سرطان این گونه تعریف شده است ، که سرطان رشد محار گسیخته ی  سلول ها را سرطان می گویند.  در دنیا از هر ۸ نفر زن یک زن به سرطان سینه مبتلا می گردد، که این خود نیاز به غربالگری در بانوان را زیاد و با اهمیت می کند.

سپس دکتر فرشته دانشمند، عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی اصفهان، گفت: ۴۹ درصد جمعیت ایران بانوان جامعه هستند که باید به ارتقاء سلامت آنان را افزایش دهیم.در سلامت روان باید در بانوان استرس کم شود، و شیوه زندگی سالم و تغذیه ی سالم را به بانوان جامعه آموزش داد.وی همجنین در ارتباط با مادران باردار ، که در معرض خطر بیماری کوید۱۹ هستند، گفت با زدن واکسن ، مادران باردار می توانند به صورت چشمگیری از مبتلا شدن به بیماری کوید جلوگیری کنند. دکتر دانشمند جهت مادران باردار تاکید کردند که  برای مادران باردار سامانه های وزارت بهداشت به صورت ۲۴ ساعته آماده راهنمایی هستند.

در ادامه دکترکامران منتظری،  رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان به مناسبت هفته ی سلامت گفت: غربالگری اجباری و رایگان باید در بخش‌های مختلف اجرا شود و حتی پزشکان را اجبار کنیم سالی یکی دوبار وضعیت سلامتی خود را چک کنند.

دکتر کامران منتظری ، با تأکید بر اهمیت غربالگری در تشخیص و درمان بیماری‌ها، ادامه داد: غربالگری سلامت بانوان حداقل باید در همه ی  ادارات و ارگان‌های دولتی اجباری شده و سالانه پیگیری شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان پیرامون جایگاه طب سنتی، طب مکمل و طب اسلامی، گفت: تعریف علمی برای طب سنتی داریم و رشته علمی داریم که اگر درمان بر اساس آن باشد صحیح است وگرنه نتیجه ای جز آسیب به سلامت مردم به دنبال ندارد.

وی با تاکید بر اینکه درمان از طریق طب سنتی باید بر اساس علم باشد، تصریح کرد: گاهی بیماران به سمت طب تکمیلی می رود و حتی سرطان را به افراد بدون تخصص می سپارند؛ سرطانی که روز و ساعت در درمان آن خیلی مهم است و بحث پیشگیری و تشخیص زود بیماری اهمیت زیادی برای پزشکان دارد، اما مراجعه به افراد غیر متخصص آسیب های جبران ناپذیری را برای بیماران ایجاد می کند.

دکتر محسن مصلحی، قائم مقام سازمان نظام پزشکی استان اصفهان ، با بیان اینکه شیوع بیماری هایی مثل سرطان بدون پرداختن به ریشه ها و عوامل آن فایده ای ندارد، گفت: سلامت بانوان سلامت جامعه را تضمین می کند، اما سلامت شامل سلامت جسمی، روحی، اجتماعی و معنوی است که هرکدام زیرشاخه هایی دارد که باید در کنار شرایط اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جامعه سنجیده شود.

 دکتر محسن مصلحی ادامه داد: ممکن است روز و هفته هایی برای سلامت بانوان داشته باشیم اما تا زمانی که این موضوع نهادینه نشود، و برنامه های کلان کارشناسی شده و آمارهای مشخصی  نداشته باشیم، نمی توانیم بسنجیم که هرسال چقدر به شاخص های سلامت نزدیک شده ایم و تا زمانی که مباحث فقط جنبه شعاری داشته باشد، شاهد ارتقای وضعیت سلامت بانوان نخواهیم بود.

قائم مقام سازمان نظام پزشکی اصفهان گفت: به عنوان کسانی که مسائل سلامت جامعه را رصد می کنیم معتقدیم برای ارتقا وضعیت سلامت بانوان نباید به یک هفته بسنده کنیم، در عین حال که باید پیگیر مطالباتی که در این زمینه وجود دارد باشیم تا دستگاه هایی که در این زمینه مسئولیت دارند به تکالیف قانونی خود برای ارتقا وضعیت سلامت بانوان عمل کنند.

دکتر مصلحی ، در ارتباط با مسئله ی  طب سنتی، گفت: هر فردی برای پرداختن به طبابت باید پروانه طبابت داشته باشد، اما متاسفانه شاهد نوعی کاسب کاری در این حوزه هستیم که سلامت مردم را به شدت تهدید می کند، درحالی که جامعه پزشکی نمی تواند به این موضوع ورود کند. بنابراین پیشنهاد می کنم در جلسه ای با حضور متخصصان این رشته، دستگاه قضایی و مدافعان طب سنتی و اصحاب رسانه  به این موضوع پرداخته شود، چراکه هم اکنون برخی از مدعیان طب سنتی به طور جدی مداخله گر در حوزه سلامت جامعه هستند.

علیرضا اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x