اجتماعی استان اصفهان تصاویر جنوب چندر رسانه دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

تربیت ۵۷۰۰ حافظ قرآن در پلیس استان اصفهان

تربیت ۵۷۰۰ حافظ قرآن در پلیس استان اصفهان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

حجت الاسلام محمد حسین ایروانی ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت امام حسن عسکری (ع) و تبریک هفته نیروی انتظامی به کارکنان و خانواده های آنها گفت: یکی از وظایف اصلی عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی ایجاد فضای معنوی و دینی در مجموعه های انتظامی و آشنا کردن کارکنان پلیس و خانواده های آنها با مفاهیم قرآنی است.

وی افزود: به همین منظور در طول سال کلاس های آموزشی ، برنامه های دینی و جلسات و محافل متعدد انس با قرآن در یگان های انتظامی برگزار می شود و امروز هم که مصادف با ششمین روز از هفته ناجا است  یکی از این محافل انس با قرآن در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان به اقدامات صورت گرفته در زمینه تربیت حافظان قرآن کریم در این فرماندهی اشاره کرد و اظهار داشت: بحمدالله هم اکنون تعداد ۵ هزار و ۷۰۰ نفر از کارکنان و خانواده های آنان حافظ یک جزء، ۳ جزء، ۱۰ جز،۲۰ جزء و ۳۰ جزء قرآن کریم هستند.

این مقام مسئول عنوان داشت: همچنین در طول سال کلاس های متعددی در راستای آموزش حفظ ، ترجمه، درک مفاهیم، روخوانی ، قرآئت ترتیل و تجوید قرآن کریم برای کارکنان و خانواده های آنان برگزار می شود که با استقبال خوبی نیز از سوی انان همراه بوده است.

وی به برگزاری مسابقات قرآنی در مجموعه انتظامی استان اصفهان نیز اشاره کرد و عنوان داشت: همین امسال نیز مسابقات قرآنی را در دستور کار داشتیم که مرحله شهرستانی آن اخیراً به اتمام رسیده و مرحله استانی آن روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه برگزار خواهد شد و ان شاء الله کسانی که در این مرحله حائز رتبه شوند به مرحله کشوری راه پیدا می کنند.

حجت اسلام ایروانی در خصوص تاثیر انس ماموران پلیس با قرآن کریم در انجام بهتر ماموریت های خود اذعان کرد: قران کتابی آسمانی است که دستورات جامعی برای تمام مراحل زندگی را ارائه کرده  و مطمئناً انس ماموران پلیس با قرآن کریم باعث می شود که با روحیه بالا و ایمان قوی در ماموریت های خود پا گذاشته و به موفقیت های بزرگی نیز دست یابند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه نیروی انتظامی، یک پلیس مکتبی است و براساس آموزه های قرانی و دینی عمل می کند تصریح کرد: یکی از دستورات و آموزه های اسلامی که در قرآن کریم هم به آن تاکید شده برخورد مهربانانه با مردم است و همین ویژگی ناجا را با پلیس سایر کشورها به ویژه پلیس کشورهای غیر مسلمان متمایز می کند.

حجت الاسلام ایروانی اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که نیروهای انتظامی رویکرد مردم داری که برگرفته از همین کلاس ها و محافل قرآنی است را به خوبی دنبال می کنند و همین امر هم افزایش رضایتمندی مردم از این نیرو را فراهم کرده است.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x