اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

۱۰۰ نفر از زندانیان اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی استان با مرخصی پایان حبس آزاد شدند

۱۰۰ نفر از زندانیان اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی استان با مرخصی پایان حبس آزاد شدند

رییس کل دادگستری استان: « 100 نفر از زندانیان اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی استان با مرخصی پایان حبس آزاد شدند»

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

محمدرضا حبیبی رییس کل دادگستری استان با اعلام این خبر گفت: در اجرای سیاست های عالی قوه قضاییه در رابطه با کاهش جمعیت کیفری زندان ها اعضای کمیسیون عفو استان با حضور در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی استان ضمن بازدید از بندهای مختلف و دیدار چهره به چهره با مددجویان، پرونده ۵۳۰ زندانی واجد شرایط را مورد بررسی قرار داده و با پیشنهاد عفو بیش از ۹۰ درصد از آنها در مرحله استانی موافقت گردید.

وی افزود: تعداد یکصد نفر زندانی دیگر نیز با موافقت با مرخصی پایان حبس از زندان آزاد شدند.

حبیبی یادآور شد: اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی استان اقدامات مهمی در راستای حرفه آموزی و اشتغال زندانیان و ترویج فرهنگ قرآنی انجام داده و در بازپروری مددجویان برای بازگشت به زندگی شرافتمندانه موفق و مؤثر عمل نموده است.

رییس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: تعداد ۱۷۵۰ نفر مددجو در حال حاضر در خارج از این اردوگاه اشتغال به کار دارند.

رییس دستگاه قضایی استان با بیان آماری از میزان آزادی زندانیان اردوگاه در سال گذشته گفت: در طول یک سال گذشته تعداد ۱۷۰۵ نفر با بهره مندی از مرخصی پایان حبس، ۳۰۴ نفر تعلیق مجازات و تعداد ۹۰ نفر نیز با استفاده از پابند الکترونیک از زندان آزاد شده اند.

ایشان در ادامه تأکید کرد: پرداختن به فعالیت‌های فرهنگی و دینی و قرآنی نقش بسیار مهم و مؤثری در بازپروری و تربیت زندانیان داشته که سازمان زندان های استان در این زمینه خوش درخشیده است که به عنوان یک نمونه شاهد آن هستیم مددجویی که از نعمت سواد بی بهره بود با تلاش خودش و همراهی مسؤولان موفق به حفظ کامل قرآن کریم شده و امروز نیز مساعدت های ممکن در چارجوب قانون برای وی اعمال شد.

عالی ترین مقام قوه قضاییه در استان در پایان بیان داشت: بهره مندی از بخش خصوصی در ایجاد اشتغال و توسعه هر چه بیشتر این امر ضروری است و سازمان زندان ها علاوه بر اقدامات صورت گرفته تا کنون می تواند این مهم را در دستور کار قرار دهد.

لازم به ذکر است در اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی استان مددجویان با جرایم مرتبط با مواد مخدر نگهداری می شوند.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x