اجتماعی استان اصفهان تصاویر جنوب چندر رسانه دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

رییس کل دادگستری استان: «ضامن نظم و امنیت هر نظام و اجتماعی اقتدار و تعهد نیروهای مسلح آن است»

رییس کل دادگستری استان: «ضامن نظم و امنیت هر نظام و اجتماعی اقتدار و تعهد نیروهای مسلح آن است»

رییس کل دادگستری استان: «ضامن نظم و امنیت هر نظام و اجتماعی اقتدار و تعهد نیروهای مسلح آن است»

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

در چهارمین روز از هفته نیروی انتظامی، رییس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با حضور در ستاد فرماندهی انتظامی استان، این هفته را به سبزپوشان تلاشگر و پرتوان این نیرو تبریک گفتند.

محمدرضا حبیبی رییس کل دادگستری استان در صبحگاه مشترک نیروی انتظامی که با رزمایش یگان های حفاظت دستگاه‌های اجرایی همراه بود، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای مظلوم نیروی انتظامی، تقارن ایام ماه مبارک ربیع الاول را با هفته نیروی انتظامی به فال نیک گرفت و در توصیف جایگاه اجتماعی نیروی انتظامی بیان داشت: در نامه ۵۳ نهج البلاغه امیرمؤمنان حضرت علی(ع) خطاب به مالک اشتر این جایگاه را به خوبی تبیین فرمودند که: در نظام ولایی همه هم و غم کارگزاران استقرار حاکمیت الله و احکام خداست و در چنین نظامی حفظ منافع فرد یا گروه یا حزب خاصی مد نظر نبوده و تنها حاکمیت الله و اجرای دستورات الهی ملاک عمل است و همین ویژگی باعث تمایز آن با سایر نظام های حاکمیتی گردیده است.

وی افزود: انجام خدمت در چنین نظامی افتخار بوده و هرگز خستگی به دنبال نخواهد داشت و نیروهای مسلح آن مانند ستون فقرات مستحکم که به فرموده حضرت «لا یقوم الرعیه إلا بهم» قوام و استواری چنین نظام زنده و پویایی را تضمین می کند.

ایشان یادآور شد: لازمه امنیت حفظ نظم است و بی نظمی مقدمه بر هم خوردن امنیت می باشد و به دنبال آن هیچ توسعه و پیشرفتی در بخش های مختلف مانند صنعت، فرهنگ و… پدیدار نخواهد شد و از این روست که جایگاه نیروهای مسلح در جامعه، رفیع و پر افتخار است.

رییس دستگاه قضایی استان در بخش دیگری از سخنانش بر اهمیت امر پیشگیری به عنوان یک مأموریت مهم برای نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: موضوع پیشگیری از وقوع جرم موضوعی است گسترده و در عین حال پیچیده؛ به گونه‌ای که تمامی افراد جامعه را درگیر می کند و در نظام الهی ما در آیات و روایات متعدد در باب امر به معروف و نهی از منکر به اجرای آن توصیه و سفارش شده است تا آنجا که فلسفه قیام امام حسین(ع) بر این مهم استوار شده است و در قانون اساسی هم که مبنای آن احکام دینی و شریعت اسلام است به این مهم پرداخته و اشاره شده است.

رییس کل دادگستری استان تصریح کرد: در اصل ۱۵۶ قانون اساسی که پنجمین وظیفه قوه قضاییه را اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم اعلام کرده و همچنین در قوانین عادی، به این اصل مهم پرداخته شده است و نیروی انتظامی با تشکیل پلیس تخصصی پیشگیری، همراهی و همکاری خوبی با دستگاه قضایی در این خصوص دارد.

عالی‌ترین مقام قوه قضاییه در استان همچنین بر تلاش درجهت ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی در زمینه پیشگیری تأکید و بیان داشت: استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها، اصحاب مطبوعات و صدا و سیما و نیز بهره مندی مفید از فضای مجازی نیز باید در جهت افزایش و ارتقاء سطح آگاهی های مردم باشد.

ایشان خاطرنشان ساخت: در پیشگیری های وضعی نیز لازم است فرصت و ابزار جرم از مجرمان سلب شود و به گونه‌ای عمل گردد که انگیزه ارتکاب جرایم برای مجرمان به صفر برسد و در این خصوص بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و نیز تجهیزات به روز و پیشرفته ضروری است.

حبیبی در پایان بیان داشت: دستگاه قضایی استان همه جانبه حامی نیروهای نظامی و انتظامی در تمامی صحنه ها و مأموریت هاست؛ چرا که توفیق در اجرای عدالت در گرو موفقیت نیروهای تلاشگر نظامی و انتظامی در برقراری نظم و امنیت است.

شایان ذکر است که یگان‌های پیاده و سواره حاضر در رزمایش با انجام رژه در مقابل جایگاه ضمن ادای احترام، اقتدار خود را به معرض نمایش گذاشتند.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x