اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده سیاسی شرق شمال غرب مرکزی

با وجود کمبود پزشک متخصص رزیدنتها به دلیل نداشتن ضامن از تحصیل باز می مانند

با وجود کمبود پزشک متخصص رزیدنتها به دلیل نداشتن ضامن از تحصیل باز می مانند

قوانین سخت پیش پای قبول شدگان آزمون دستیاری: با وجود کمبود پزشک متخصص،رزیدنتها به دلیل نداشتن ضامن از تحصیل باز می مانند!

پایگاه خبری احوال نیوز ، طبق قانون برای ثبت نام در دوره دستیاری تخصصی فرد باید ضامن داشته باشد البته هر ضامنی مورد قبول واقع نمی شود. هر رزیدنت نیاز به دو ضامن دارد.

ضامنین می بایست کارمند رسمی قطعی شاغل دولت باشند و سابقه خدمت ضامنین می بایست زیر ۲۰ سال باشد.ضمانت بازنشستگان و نیروهای مسلح و کارکنان شرکت ها و موسسات خصوصی و عمومی و دانشگاه آزاد اسلامی، موسسات غیر انتفاعی … هم قابل قبول نمی باشد.

یکی از پذیرفته شدگان در چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی در گفت و گو با سلامت نیوز در رابطه با تعهد محضری پذیرفته شدگان ازمون دستیاری پزشکی گفت :«بنده پذیرفته شده آزمون دوره ۴۸ هستم ولی متاسفانه هیچ ضامن با مشخصات اعلامی دانشگاه ندارم و همچنین وثیقه ملکی هم که در رهن بانک نباشد برای ثبت وثیقه ملکی ندارم.»

این رزیدنت میگوید برای پیدا کردن راهکار با واحد حقوقی دانشگاه و همچنین واحد حقوقی وزارت بهداشت تماس گرفته و شرایط را برایشان توضیح داده، اما در جواب گفتند که هیچ راهکار جایگزین ندارند .

فقط گفته اند : «به فکر تهیه ضمانت باشید و در صورتی که توان تهیه ضمانت ندارید، ما نمیتوانیم ثبت نام شما را در رشته پذیرفته شده انجام بدهیم.»

حالا مشخص نیست با شرایط پیش آمده چه تعدادی از رزیدنتها به خاطر قوانینی که سالها قبل تنظیم شده اند و حاال نیاز به بازنگری دارند مثل نداشتن ضامن از ادامه تحصیل باز می مانند.وزارت بهداشت برای رفع نیاز مردم به پزشک متخصص چه چاره ای اندیشیده است؟

لبته مشکلات دستیاران به همین جا ختم نمی شود و انبوهی از مشکلات بر سر راه دستیاران قرار دارد از تعهدنامه ای که حتی پس از مرگ رزیدنت دامن خانواده وی را برای پرداخت خسارت به وزارت بهداشت می گیرد تا شیفت های سنگین کاری که منجر به مرگ چندین رزیدنت شده است.

آیا وقت آن نرسیده که وزارت بهداشت در دوره جدید به دنبال تسهیل و تغییر قوانین موجود و دست و پاگیر برای دستیاران باشد؟

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x