اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه فرهنگ و هنر یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

چاره اندیشی متخصصان برای زمین های رهاشده شهر + مسابقه طراحی گلخانه ایرانی

چاره اندیشی متخصصان برای زمین های رهاشده شهر + مسابقه طراحی گلخانه ایرانی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری مسابقه طراحی گلخانه ایرانی از سوی شهرداری اصفهان در قالب ارسال طرح هایی برای تعریف کارکرد زمین های کشاورزی رهاشده در شهر اصفهان با توجه به جنبه تفرجگاهی برای شهروندان، گفت: هدف از برگزاری این مسابقه استفاده از عناصر فضایی باغ های ایرانی گذشته و بررسی وضعیت فعلی زمین های کشاورزی رهاشده در محدوده قانونی شهرها و بازتعریف کارکرد زمین هاست.  

محمد فیض اظهار کرد: عدم استفاده از چنین فضاهایی سبب بروز ناامنی در محلات شهری شده و مالکان این زمین ها نیز تخصص کشاورزی ندارند و با توجه به اینکه کاربری کشاورزی برای آنها مقرون به صرفه نیست، به دنبال چنین کارکردی نیز نیستند.

طراحان به کمک بازتعریف کارکرد زمین های رهاشده می آیند

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه مالکان عموما به دنبال تغییر کاربری زمین ها هستند، از بین معماران، شهرسازان، متخصصان محیط زیست و معماری در قالب برگزاری این مسابقه درخواست کرده ایم که تدبیری برای چنین زمین هایی بیندیشند.

وی با بیان اینکه طرح ها باید به گونه ای باشد که کاربری متنوع در آنها تعریف شود به گونه ای که در کنار کاربری کشاورزی، این فضاها جنبه تفرجگاهی هم برای استفاده شهروندان و مالکان داشته باشد، گفت: بر همین اساس در داوری آثار معیارهایی تدوین شده است تا کاربری و فعالیت تعریف شده جنبه تفرجگاهی پیدا کند تا به پویایی بافت شهری کمک شود. 

فیض بیان کرد: همچنین طبق این معیارها باید طراحی معماری ایرانی – اسلامی و شاخصه های فرهنگی اصفهان مدنظر طراحان باشد.

اجرای طرح برتر در زمینی سه هزار متری در خیابان آتشگاه

وی با بیان اینکه استفاده از انرژی های پاک از دیگر معیارهای انتخاب طرح های مسابقه طراحی گلخانه ایرانی است، گفت: عملیاتی بودن طرح ها، در نظر گرفتن شاخص های اقلیمی، ارائه پیشنهاد نوع پوشش گیاهی، سازه و مصالح مورد استفاده در طرح، ارتفاع فضای گلخانه و نورپردازی و شکل بناها از دیگر شاخص هایی است که در طرح های رسیده به دبیرخانه مسابقه مورد توجه قرار می گیرد. 

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان افزود: برای این مسابقه زمینی به مساحت سه هزار مترمربع در خیابان آتشگاه، جنب بوستان مهر در نظر گرفته شده است که شرکت کنندگان در مسابقه می توانند قبل از ارسال آثار خود از این محل بازدید داشته باشند.

وی مهلت ارسال آثار به مسابقه طراحی گلخانه ایرانی را تا چهارم مهرماه سال جاری عنوان کرد و گفت: فرمت طرح های ارسالی، یک گزارش ۱۰ صفحه ای با مدنظر قراردادن معیارها و اهداف مسابقه است که باید به صورت سه بعدی در قالب jpg به سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان به آدرس خیابان ابن سینا، مقابل بانک ملی، کوچه کدخدایی ارسال شود. 

فیض افزود: جوایز در نظر گرفته شده برای نفرات اول تا سوم به ترتیب، هفت میلیون تومان، ۵ میلیون تومان و سه میلیون تومان است و طرح برتر هم با طی روند فنی موجود در شهرداری که شامل همه طرح هاست، در کمیته فنی اجرا خواهد شد. لازم به ذکر است موضوع فوق خدشه ای در کاربری مصوب نداشته و با حفظ کاربری ایجاد فضاهای گل آرایی در کنار کشاورزی و با اخذ مجوزهای لازم از مبادی ذیربط و شهرداری قابل اجراست

وی گفت: علاقمندان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر از این مسابقه با شماره تلفن ۳۴۴۸۴۸۹۲ الی ۹۴ و داخلی ۱۳۳ تماس بگیرند.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x