اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه فرهنگ و هنر یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

دیدار اسماعیل قربانی مدیر مخابرات با رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان

دیدار اسماعیل قربانی مدیر مخابرات با رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مدیر مخابرات منطقه اصفهان صبح امروز –دوشنبه ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۰- به همراه جمعی از معاونین و مدیران این مجموعه با حضور در دفتر شورای اسلامی شهر اصفهان، با رئیس این شورا دیدار و گفتگو کرد.

اسماعیل قربانی در این دیدار ضمن عرض تبریک به جهت انتخاب محمد نور صالحی به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان تعیین کننده سیاست ها و چشم اندازهای شهری، نقش تعیین کننده ای در پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی، پرورشی و سایر امور رفاهی  از طریق ‌همکاری مردم و نظارت بر امور شهری و روستایی دارد و این مهم، گویای جایگاه با اهمیت این شوراها در مباحث شهری است.

وی با اشاره به  لزوم هوشمند شدن شهرها در عصر حاضر اظهار کرد: در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات، شهرها به عنوان بستر تامین کننده زیرساختهای ارتباطی، ناگزیر از هوشمند هستند و قطعا نیل به این هدف تاثیر بسزایی در تسهیل امور شهری و شهرداری ها خواهد داشت.
مدیر مخابرات منطقه اصفهان افزود: شهر هوشمند چارچوبی است که عمدتاً از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) برای توسعه، گسترش و ترویج شیوه‌های توسعه پایدار و با هدف رفع چالش‌های رو به رشد شهرنشینی، ایجاد شده و بخش بزرگی از این چارچوب، اساساً یک شبکه هوشمند از اشیاء متصل و ماشین‌هایی است که اطلاعات را با استفاده از فناوری بی‌سیم و رایانش ابری انتقال می‌دهند.

قربانی توسعه اینترنت اشیاء را از لوازم ایجاد شهر هوشمند دانست و عنوان کرد: یکپارچه سازی اشیا و داده‌ها با زیرساخت‌های فیزیکی و خدمات شهری، می‌تواند هزینه‌ها را کاهش و پایداری را بهبود دهد. جوامع می‌توانند روشهای توزیع انرژی را بهبود بخشند، جمع آوری زباله را ساده‌تر کرده و با کمک IoT باعث کاهش ترافیک و حتی بهبود کیفیت هوا گردند.


مدیر مخابرات منطقه اصفهان بیان کرد: برنامه‌های IoT مبتنی بر رایانش ابری، اطلاعات را در لحظه دریافت، تجزیه و تحلیل و مدیریت می‌کنند تا به شهرداری‌ها، شرکت‌ها و شهروندان کمک کنند که برای بهبود کیفیت زندگی خود تصمیمات بهتری بگیرند و مردم برای ارتباط با اکوسیستم‌های یک شهر هوشمند، از راه‌های مختلفی همچون تلفن‌های هوشمند، ابزارهای هوشمند قابل حمل، اتومبیل‌ها و خانه‌های هوشمند، استفاده می‌کنند.

اسماعیل قربانی توسعه زیرساختهای مخابراتی را شرط تحقق شهر هوشمند دانست و عنوان کرد: توسعه فناوری اطلاعات و سرویس ها و خدمات مبتنی بر آن، به هیچ عنوان بدون تامین زیرساختهای مخابراتی لازم امکان پذیر نبوده و این توسعه نیازمند همکاری بیش از پیش مدیریت شهری اعم از شورای شهر و شهرداری هاست.

گفتنی است در این دیدار مدیران و معاونین مخابرات منطقه اصفهان گزارشی از آخرین وضعیت مخابراتی شهر اصفهان ارائه و به بحث و تبادل نظر در باب مشکلات و معضلات پیش روی توسعه ارتباطات شهری پرداختند.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x