اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه سیاسی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

مقتدایی: دیپلماسی اقتصادی بخش جدایی‌ناپذیر از سیاست بین‌الملل دولت است

مقتدایی: دیپلماسی اقتصادی بخش جدایی‌ناپذیر از سیاست بین‌الملل دولت است

مقتدایی: دیپلماسی اقتصادی بخش جدایی‌ناپذیر از سیاست بین‌الملل دولت است

پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس گفت: دیپلماسی اقتصادی بخش جدایی‌ناپذیر از سیاست بین‌الملل دولت است و در کنار وزارت امور خارجه، وزارتخانه‌ای اقتصاد، صنعت و کشاورزی می‌توانند در این زمینه نقش ایفا کنند.

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای هیأت دولت با ایشان مبنی بر توجه به دیپلماسی اقتصادی گفت: امروزه کشورها در بحث سیاست خارجی خود به دیپلماسی اقتصادی توجه خاص دارند و مسائل اقتصادی در تصمیمات کشورها در عرصه بین‌الملل دارای جایگاه ویژه‌ای است.

وی افزود: علاوه بر این در دانشگاه‌های معتبر دنیا، امروز علوم سیاسی و اقتصاد در یک دانشکده تدریس می‌شوند که این خود نشان‌دهنده اهمیت اقتصاد در روابط خارجی کشورهاست. 

رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: از این گذشته کشورها سعی دارند از ظرفیت سازمان‌های بین‌المللی همچون سازمان ملل و شورای اقتصادی اجتماعی این سازمان در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی خود در عرصه بین‌الملل استفاده کنند و برای این منظور برنامه‌ریزی‌های خاص خود را دارند. 

مقتدایی خاطرنشان کرد: در دولت آقای روحانی ما شاهد تشکیل معاونت اقتصادی در وزارت امورخارجه بودیم، اما متأسفانه با وجود تشکیل این معاونت، اقدام قابل‌توجهی در بحث استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی و فعال کردن دیپلماسی اقتصادی در این وزارتخانه نبودیم و با وجود تشکیل این معاونت، ما شاهد تأثیرات مثبت آن بر اقتصاد کشورمان نبودیم. 

وی افزود: در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در کمیسیون‌ها سؤالات زیادی در رابطه با استفاده از دیپلماسی اقتصادی و توجه به این بخش از وزرای پیشنهادی مطرح شد و مباحث زیادی را در این رابطه داشتیم. 

رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: دیپلماسی اقتصادی بخش جدایی‌ناپذیر سیاست بین‌الملل دولت است و در کنار وزارت امور خارجه، وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت می‌توانند در این زمینه نقش ایفا کنند. 

وی در پایان گفت: توجه به دیپلماسی اقتصادی در حوزه سیاست خارجی کمک قابل توجهی به کشور خواهد کرد و امیدواریم که دولت جدید از این ظرفیت به نفع منابع کشور استفاده کند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x