اجتماعی استان اقتصادی تصاویر تهران یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

نسبت برگشت چک در دسته چک‌های جدید نصف دسته چک‌های قدیمی است

رگشت چک در دسته چک‌های جدید نصف دسته چک‌های قدیمی است

نسبت برگشت چک در دسته چک‌های جدید نصف دسته چک‌های قدیمی است

سخنگوی اجرای قانون جدید چک اعلام کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا انتهای تیرماه، نسبت چک‌های برگشتی به مبادله شده در دسته چک‌های جدید، نصف نسبت چک‌های برگشتی به مبادله شده در دسته چک‌های قدیمی بوده است.

پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از صدا و سیما، آمنه نادعلی‌­زاده سخنگوی اجرای قانون جدید چک با اشاره به اینکه نسبت چک­‌های برگشتی به مبادله­‌شده در دسته چک­‌های قدیمی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان تیرماه، برابر با ۸٫۷ درصد بوده است و در همین دوره زمانی، نسبت چک‌­های برگشتی به مبادله­ شده در دسته چک‌­های جدید فقط ۴ درصد بوده است یعنی آمار چک های برگشتی واقعا نصف شده است، گفت: اگر چک را صادرکننده به نفع ذی نفع ثبت کرده باشد، اعلام خواهد شد این چک با مشخصات وارده شده در سامانه صیاد ثبت شده است.

وی افزود: در گذشته اگر شخصی از بانک دسته چکی دریافت می­کرد، تا برگ آخر آن را می‌توانست استفاده کند. اما در حال حاضر و به محض برگشت خوردن چک، تا زمانی که رفع سوء اثر از چک پاس نشده صورت نگیرد، دارنده دسته چک امکان صدور چک جدید را ندارد که این عامل، بازدارنده از صدور چک بلامحل است.

بانک مرکزی

روابط عمومی بانک مرکزی در مورد استفاده از پیامک برای ثبت و تائید چک اعلام کرده است که به زودی خدمات ثبت، تائید، انتقال و استعلام چک به صورت پیامکی و با همکاری سازمان فناوری اطلاعات، از طریق سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ به مشتریان فاقد گوشی هوشمند ارائه خواهد شد. همچنین به تازگی خبرگزاری ایلنا به نقل از مسئولین بانک مرکزی، از اتصال خودپرداز به سامانه صیاد بانک مرکزی جهت تسهیل صدور چک برای افرادی که به گوشی هوشمند دسترسی ندارند، تا پایان تابستان امسال خبر داده است.

انتهای پیام/

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x