اجتماعی استان بین الملل تصاویر تهران چندر رسانه دسته‌بندی نشده فرهنگ و هنر یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

قدردانی ویژه فیصل المقداد از مقام معظم رهبری

قدردانی ویژه فیصل المقداد از مقام معظم رهبری

قدردانی ویژه فیصل المقداد از مقام معظم رهبری

وزیر امور خارجه سوریه در دیدار همتای ایرانی ضمن قدردانی ویژه از مقام معظم رهبری، به ملت ایران برای برگزاری انتخابات پرشور تبریک گفت.

پایگاه خبری احوال نیوز ، «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه امروز (یکشنبه) پس از دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دمشق به صورت ویژه از مقام معظم رهبری تشکر کرد و به ملت ایران برای برگزاری انتخابات پرشور تبریک گفت.

وی به اوضاع افغانستان اشاره کرد و افزود: کشورهای غربی چه در قالب ناتو و چه نیروهای آمریکایی که نیروهای خود را به افغانستان گسیل داشته بودند، شکست سنگینی خوردند.

وزیر خارجه سوریه اضافه کرد: ما و جمهوری اسلامی ایران در کنار هم و در برابر تروریسم و جنگی که علیه سوریه تحمیل شد، مقاومت کردیم. 

وی به برنامه هسته‌ای ایران و فشارهای آمریکا علیه این برنامه و  مقاومت سنگین ایران در این زمینه اشاره کرد و گفت: این موضوع ثابت کرد ملت ایران با تمامی طیف هایش هرگز تسلیم نمی شود. اراده ملت ایران ثابت کرد تسلیم پذیر نیستند.

وزیر خارجه سوریه ادامه داد: مقاومت ایران و سوریه و هر آن کسی که تلاش می کند عدالت و آزادی را محقق و استقلال خود را حفظ کند، در نهایت بر تروریسم پیروز می شود و ثابت می کند هیچکس نمی تواند نسبت به توانایی ما تردید داشته باشد.

وی به تحریم‌هایی که آمریکا تلاش کرد علیه سوریه و ملت ایران تحمیل کند، پرداخت و گفت: این تحریم ها تلاش‌هایی غیرانسانی و غیراخلاقی است و متضرر اصلی آن ملت‌ها هستند، اما همین فرصتی شد هم در ایران و هم سوریه که اقدام به توسعه اقتصادی و فرهنگی و … شود. 

المقداد در پایان اظهار داشت: از حضور دوست و برادرم آقای امیرعبداللهیان در سوریه خرسندم و در دیدار خود پرونده‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و مسائل دوجانبه را دنبال می‌کنیم.

حسین امیرعبداللهیان نیز وزیر امور خارجه گفت: ایران و سوریه در حال ترسیم نقشه توسعه فعال همکاری های اقتصادی و تجاری برای مقابله با تحریم های ظالمانه دشمنان هستند. (اینجا بخوانید)

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در دومین مقصد سفرش به منطقه پس از سفر به عراق و شرکت در نشست منطقه‌ای حمایت از عراق وارد دمشق شد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x