اجتماعی استان بهداشت بین الملل تصاویر تهران چندر رسانه حوادث سیاسی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

عضو کمیسیون بهداشت: آمریکا داروها و واکسن‌هایش را روی مردم کشورهای دیگر آزمایش می‌کند

عضو کمیسیون بهداشت: آمریکا داروها و واکسن‌هایش را روی مردم کشورهای دیگر آزمایش می‌کند

عضو کمیسیون بهداشت: آمریکا داروها و واکسن‌هایش را روی مردم کشورهای دیگر آزمایش می‌کند

محمدعلی محسنی بندپی گفت: آمریکا خیلی از کشورها را به صورت پایلوت برای اثربخشی برخی داروها و عوارض واکسن‌ها در نظر می‌گیرد و حتی در این کار اهداف غیربشردوستانه دارد.

پایگاه خبری احوال نیوز ، محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ، با تأکید بر ضرورت واردات واکسن کرونا از کشورهای مطمئن اظهار داشت: یکی از بحث‌های همیشگی ما با آمریکا به موضوع واردات دارو بازمی‌گردد این در حالی است که آمریکا از طریق فشار بر تولیدکنندگان بین‌المللی دارو، واردات داروهای کودکان سرطانی به ایران را تحریم کرده است در حالی که بر اساس اصول سازمان حقوق بشر هیچ کشوری مجاز نیست این قبیل کالاها را تحریم کند.

وی افزود: آمریکا نه تنها واردات برخی داروها را به ایران تحریم کرده است بلکه با شرکت‌هایی که تولیدکننده این داروها بوده و یا به برخی دیگر از کشورها فشار می‌آورد که نباید این داروها را به ایران بدهند و عملا کودکان ایرانی از دریافت این دارو محروم بودند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: آمریکا خیلی از کشورها را به صورت پایلوت برای اثربخشی برخی داروها و عوارض واکسن‌ها در نظر می‌گیرد و حتی در این کار اهداف غیربشردوستانه دارد این در حالی است که در طول ۴۰ تا ۵۰ سال گذشته دشمنی آمریکا در عرصه‌های مختلف به وضوح برای جمهوری اسلامی ثابت شده است و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب دستور دادند واردات واکسن از آمریکا و انگلیس نباید صورت گیرد ولی واردات از سایر کشورها مانعی ندارد.

محسنی‌بندپی گفت:‌کشورهای مختلفی واکسن تولید می‌کنند ولی تمرکز بر آمریکا و انگلیس و وابستگان به آنها برای واردات واکسن به کشورمان درست نبوده و باید بدانیم که رهبر معظم انقلاب واردات واکسن را محدود نکرده بودند و فقط واردات از این دو کشور محدود بود.

نماینده نوشهر در مجلس افزود: سیاست‌گذاران عرصه بهداشتی کشورمان تمرکز بیشتری بر بکارگیری از راه‌های غیرواکسنی برای کنترل کرونا داشتند اما رهبر انقلاب فرمودند که به هر طریق ممکن به سمت واردات واکسن از غیرآمریکا و انگلیس باشید.

وی تصریح کرد:‌اخیرا ژاپن استفاده از یک و نیم میلیون دز واکسن مدرنا آمریکا را به دلیل مشکلات بسیار جدی ممنوع کرده است لذا واردات واکسن خارجی به غیر از کشور آمریکا و انگلیس ضرورت است به شرطی که مبادی اصلی و ویژگی‌های بهداشتی و درمانی آن کنترل شود.

وی افزود‌: نمی‌توانیم به مردم کشورمان بگوییم صبر کنید و جان عزیزانتان در خطر باشد تا واکسن داخلی به تولید انبوه و مورد نیاز کشور برسد لذا باید خیلی سریع‌ به سمت وارد واکسن مطمئن برویم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در پایان اظهار داشت:‌ اهمیت سلامت از اولویت بالایی برخوردار است اما باید واکسن وارداتی تأیید شده باشد و تمامی کنترل‌ها و آزمایش‌های لازم بر آن صورت گیرد و واکسن ایمن، قابل اطمینان و بدون حرف و حدیث را وارد کنیم.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x