اجتماعی استان اصفهان بهداشت تصاویر چندر رسانه دسته‌بندی نشده فرهنگ و هنر یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

تقدیر شهرداری اصفهان از پرستاری که با شعرخوانی التیام بخش بیماران شد

تقدیر شهرداری اصفهان از پرستاری که با شعرخوانی التیام بخش بیماران شد

فروغ احمدی: شعر خواندنم برای بیماران کرونایی، عشق درمانی است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

سرپرست شهرداری اصفهان از پرستار بخش کرونایی بیمارستان الزهرا(س) که با شعرخوانی التیام بخش بیماران شد، تقدیر کرد.

علیرضا بوژمهرانی در این دیدار با بیان اینکه حفظ شرایط روحی بیماران در شرایط سخت کرونایی می تواند به روند درمان سریعتر آنان کمک کند، اظهار کرد: آرامش خاطر و نشاط روحی در میان بیماران بسیار مهم است، در روزهای اول کرونا پرستاران شرایط بسیار پرنشاطی را برای جامعه و بیماران ایجاد کرده بودند و همه امیدوار بودند که این بیماری به زودی تمام شود که در کمال تاسف اینگونه نشد و با طولانی شدن کرونا در کشورمان کادر درمان تحت فشار بسیار زیادی قرار گرفتند. 

وی خطاب به پرستار بیمارستان الزهرای اصفهان، تصریح کرد: در چنین شرایط سختی اشعار شما که یک حرکت اخلاقی بود علاوه بر افزایش روحیه میان بیماران، مجموعه پرستاران و مراجعین، باعث شد آنها برای دقایقی به بیماری خود فکر نکنند و من از این بابت از شما سپاسگزارم.

سرپرست شهرداری اصفهان تاکید کرد: استفاده از جادوی کلام یکی از نیازهای بسیار مهم امروز جامعه ما هم در فضاهای سیاسی و هم میان خانواده ها است اما برقراری ارتباط کلامی و عاطفی در میان مردم بسیار کاهش یافته است.   

وی با بیان اینکه گفتمان ساده میان اعضای خانواده ها تا حد بسیار زیادی می تواند باعث آرامش در جامعه شده و از فشارهای روانی مردم بکاهد، گفت: هر فردی در هر جایگاه و موقعیت شغلی که قرار دارد در صورتی که شغل خود را با عشق انجام دهد برکت به کارش می دهد.

بوژمهرانی اضافه کرد: کار نیک انجام دادن الزاما به معنای کارهای خاص و بزرگ نیست، کارهای نیک به ظاهر ساده نیز می تواند اثرات بسیار خوبی در جامعه گذاشته و مورد پسند و اقبال افکار عمومی قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: اینگونه کارها حرکت هایی عاشقانه است و افرادی که این قبیل اقدامات را برای حال خوب دیگران انجام می دهند کسانی هستند که مورد لطف و عنایت پروردگار قرار گرفته و در روز قیامت رستگار می شوند.

*جادوی کلمات به کاهش فشار روانی بیماران کرونایی کمک می کند

پرستار بیمارستان الزهراء اصفهان نیز در این دیدار با بیان اینکه قبل از کرونا مادرم درگیر بیماری سرطان شد، اظهار کرد: کارهای پزشکی مادرم را انجام میدادم، در یکی از شب هایی که او حال بسیار بدی داشت و من نیز حال روحی خوبی نداشتم تصمیم گرفتم برای افزایش روحیه مادرم شعر بخوانم.

فروغ احمدی تصریح کرد: در همان شب که تصمیم به شعر خواندن برای بیماران و مادرم کردم مردد بودم زیرا از واکنش بیماران و مراجعین اطلاعی نداشتم و می گفتم نکند این کار باعث رنجش خاطر بیماران شده و یا با استقبال خوبی روبرو نشود.

وی با بیان اینکه پس از اینکه شعر را خواندم بازخوردهای مثبتی از سوی بیماران و همکاران دریافت کردم، ادامه داد: در شرایطی که محیط بیمارستان پر از استرس، تراژدی و اتفاقات ناگوار است می توان از جادوی کلمات برای کاهش این فشار روانی روی بیماران و همکاران استفاده کرد.

پرستار بیمارستان الزهرا(س) اصفهان تاکید کرد: بیماران و همکاران از من درخواست های زیادی داشتند تا این شیوه شعر خواندن را برای همیشه ادامه دهم، در ابتدای ورود به حرفه پرستاری فکرم این بود که جور دیگری به این شغل نگاه کنم، زیرا پرستاری را تنها سرم وصل کردن به دست بیماران نمی دانم و لازم است اقدامات دیگری برای افزایش روحیه بیماران انجام داد، شاید تنها یک لبخند و آن روحیه مثبت یک پرستار حال بیماران را بهتر کند. همین انرژی مضاعف و بازخوردی که از جامعه گرفتم باعث شد شعر خواندن برای بیماران را ادامه دهم.

وی اضافه کرد: برخی از همکارانم اعتقاد داشتند اگر این شعر خواندن من دلی بوده است چرا آن را انتشار دادم در حالیکه من می گویم چرا نباید اجازه داد خوشحالی، محبت و روزنه امید در میان این همه سختی و محیطی پر از استرس میان جامعه نشر پیدا کند.

احمدی با بیان اینکه انتشار گسترده این ویدئو در فضای مجازی اتفاق بسیار خوشایندی بود، تاکید کرد: بار نخستی که شعر خواندن برای بیماران را آغاز کردم با غزلی از حافظ بود، به اعتقاد من هر فردی که به سمت شعر و ادبیات می رود نمی تواند انسان بی رحمی باشد.  

وی با بیان اینکه من نام کار خود را عشق درمانی گذاشته ام، افزود: همین که از سوی شهرداری این حرکت من به عنوان یک ارزش دیده شد برای من بسیار ارزشمند بوده و از مدیران شهرداری تشکر می کنم. 

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x