اجتماعی استان اقتصادی تصاویر تهران چندر رسانه سیاسی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

گام محکم دولت سیزدهم برای تحول در وزارت نیرو

گام محکم دولت سیزدهم برای تحول در وزارت نیرو

گام محکم دولت سیزدهم برای تحول در وزارت نیرو

دبیر شورای راهبردی کمیته آب و برق گفت: بر این اساس اولین گام دولت مردمی در حوزه نیرو با معرفی مهندس علی اکبر محرابیان با قدرت برداشته شد و همین مسئله بیانگر اهمیت قابل توجه صنعت آب و برق برای دولت است.

پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از فارس ، محمد اسماعیل کتال، دبیر شورای راهبردی کمیته آب و برق ضمن اشاره به عملکرد فاجعه بار دولت روحانی در حوزه آب و برق گفت: سوء مدیریت دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه زیرساختی آب و برق به عنوان الفبای توسعه کشور شرایط دشواری را پیش روی مردم قرار داد.

دبیر شورای راهبردی کمیته آب و برق تخطی از اجرای برنامه‌های بالادستی نظیر برنامه ششم توسعه و اسناد ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی را از عوامل بروز بحران‌های صنعت آب و برق تلقی کرده و عنوان کرد: توجه به اسناد بالادستی با محوریت ارتقای ظرفیت نصب شده نیروگاهی، بی‌توجهی نسبت به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، متناسب‌سازی مدیریت منابع آب کشور با شرایط حدی و اصلاح الگوی مصرف با توسعه ابزارهای اقتصادی زمینه بروز بحران‌های گسترده آب و برق را به وجود آورد.

* گام محکم دولت برای تحول در وزارت نیرو

وی ادامه داد: پس از انعقاد قرارداد بدون بهره برجام برنامه ریزی شد که حداقل ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه با استفاده از فاینانس خارجی احداث شود لیکن پس از عملیاتی نشدن فاینانس‌ها، نه تنها اقدام برای تامین مالی آن‌ها از سایر روش ها صورت نگرفت و احداث این ۱۰۰۰۰ مگاوات نیروگاه متوقف گردید، بلکه همین مسئله به عنوان بهانه اجرا نشدن اسناد برنامه‌های بالادستی مطرح شد.

کتال با اشاره به دشواری مدیریت حوزه آب و برق با توجه به سوء مدیریت دولت قبل تاکید کرد: در چنین شرایطی دولت سیزدهم که با شعار “دولت مردمی، ایران قوی” مفتخر به جلب اعتماد مردم شد، در حوزه وزارت نیرو به سبب عملکرد بسیار نامطلوب دولت قبل با شرایط بسیار سختی نسبت به سایر بخش‌ها مواجه است.

دبیر شورای راهبردی کمیته آب و برق در بیان تجربه علی اکبر محرابیان در حوزه صنعت آب و برق گفت: بر این اساس اولین گام دولت مردمی در حوزه نیرو با معرفی مهندس علی اکبر محرابیان با قدرت برداشته شد و همین مسئله بیانگر اهمیت قابل توجه صنعت آب و برق برای دولت است.

* نگاه ویژه محرابیان به نخبگان حوزه نیرو

کتال تشریح کرد: معرفی علی اکبر محرابیان با سابقه علمی قوی در حوزه عمران و اقتصاد و همچنین سابقه اجرایی قابل توجه در صنعت و به خصوص در بخش آب و برق بیانگر درک قابل توجه دولت سیزدهم از شرایط موجود و دید امیدوارانه  نسبت به آینده است.

وی با اشاره به اینکه جایگاه صنعت برق کشور تبدیل شدن به قطب صنعت برق در منطقه است و ما نباید درگیر مسائلی نظیر خاموشی باشیم، گفت: تمامی مجموعه‌های انقلابی با پشتوانه حکمرانی و فنی قدرتمند در این حوزه پس از ارائه نقطه نظرات خود در رفع کاستی‌ها و توانمندسازی صنعت آب و برق، علی اکبر محرابیان را به عنوان گزینه اصلح تصدی این وزارت‌خانه راهبردی شناخته و روحیه فساد ستیزی و به دور از اشرافیگری وی را عامل اساسی تغییر وضع موجود تلقی می‌کنند.

کتال در بیان اینکه وزیر پیشنهادی نیرو در رده مدیران جهادی و انقلابی قرار می‌گیرد، تاکید کرد: نگاه ویژه محرابیان به طیف نخبگان فعال در حوزه آب و برق سبب شده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نظرات کارشناسی اخذ و در برنامه ۴ ساله اداره این وزارت‎خانه لحاظ شود.

دبیر شورای راهبردی کمیته آب و برق در پایان گفت: از نمایندگان مجلس انقلابی انتظار می‌رود با رای قاطع به علی اکبر محرابیان به عنوان وزیر نیرو، گامی استوار در مسیر توسعه صنعت آب برق و ارتقا شاخص‌های حکمرانی دولت سیزدهم در خدمت به آحاد مردم برداشته شده و شاهد توسعه ایران اسلامی در ۴ سال آینده باشیم.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x