اجتماعی استان اقتصادی بهداشت تصاویر چندر رسانه سیستان و بلوچستان یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

توزیع ۸ تریلی اقلام پیشگیری از کرونا در سیستان و بلوچستان

توزیع ۸ تریلی اقلام پیشگیری از کرونا در سیستان و بلوچستان

توزیع ۸ تریلی اقلام پیشگیری از کرونا در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با تشریح اقدامات انجام شده در سیستان و بلوچستان برای مهار کرونا گفت: تاکنون ۸ تریلی اقلام مورد نیاز معیشتی و پیشگیرانه از کرونا در این استان توزیع شده است.

پایگاه خبری احوال نیوز ، محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ، در خصوص اقدامات این سازمان برای پیشگیری و مبارزه با کرونا در استان سیستان و بلوچستان گفت: با شدت یافتن شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور به ویژه در این استان و همچنین وجود بحران‌های دیگر از جمله تنش آبی و خشکسالی اجرای طرح نذر آب در دستور کار هلال احمر و سازمان داوطلبان قرار گرفت. در کنار آن نیز سازمان داوطلبان هلال احمر به صورت مستقل اقدام به خدمت رسانی برای مقابله با کرونا در این استان کرد.

وی با اشاره بر این اقدامات عنوان کرد: مجموعه‌ای از این اقدامات با محوریت پیشگیری از شیوع کرونا در این استان انجام شد که این موارد شامل توزیع ماسک، توزیع فوم بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده، توزیع مواد شوینده و بهداشتی، تأمین کپسول اکسیژن و تأمین اکسیژن ساز خانگی است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره بر راه‌اندازی قرارگاه مبارزه و پیشگیری از شیوع کرونا در شهر زاهدان عنوان کرد: راه‌اندازی این قرارگاه باعث تبدیل شدن آن به مرکزی برای تجمیع و سپس توزیع اقلام مورد نیاز به سایر نقاط این استان شد. در همین راستا نیز ۸ تریلی اقلام مورد نیاز با هماهنگی سازمان امداد و نجات به جمعیت هلال احمر اهدا و میان مردم توزیع شد.

نصیری با اشاره بر دیگر اقدامات انجام شده در این استان در راستای مهار کرونا بیان کرد: دپوی اقلام درمانی به ویژه کپسول‌های اکسیژن در انبار مرکزی قرارگاه هلال احمر در زاهدان از جمله امور مهم دیگری بود که استان را برای وقوع هر گونه بحران آماده کرد.

وی افزود: به علاوه تفکیک و بسته بندی اقلام اهدایی و سپس ارسال اقلام به مناطق از پیش تعیین شده با حضور دبیرکل و استاندار سیستان و بلوچستان نیز انجام شد. همچنین در این ایام ۹۰۶ کپسول اکسیژن و مانومتر در مراکز درمانی و بانک امانات شعب استان سیستان و بلوچستان توزیع شد.

نصیری با اشاره بر توزیع دیگر اقلام بهداشتی نیز تصریح کرد: در این ایام بیش از ۳ میلیون و ۲۱۴ هزار ماسک سه لایه توسط شعب جمعیت هلال احمر در نقاط مختلف استان توزیع شد. بعلاوه ۱۲۳ دستگاه اکسیژن ساز خانگی نیز در بانک امانات شعب مختلف استان توزیع و نگهداری شد تا در مواقع لزوم به بیماران اهدا شود.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x