اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

سیم کارت‌های بلا استفاده یا مفقودی فرصتی مناسب برای مجرمان سایبری

سیم کارت‌های بلا استفاده یا مفقودی فرصتی مناسب برای مجرمان سایبری

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” پلیس گفت: متأسفانه برخی دفاتر و نمایندگی‌های اپراتور تلفن همراه بدون تطبیق کارت ملی فرد مراجعه‌ کننده اقدام به ثبت سیم‌ کارت به نام افراد می‌کنند.

وی افزود: قانون مالک را دارنده سیم‌کارت می‌شناسد و اگر بعد از بررسی‌های فنی مشخص شد که صاحب سیم کارت مرتکب عمل مجرمانه نشده است تبرئه خواهد شد در غیر این صورت مالک سیم کارت باید پاسخگوی محاکم قضایی و شاکی باشد.

رئیس پلیس فتای اصفهان ادامه داد: در صورت فروش و واگذاری سیم‌کارت‌های خود به دیگران، حتماً اطلاعات عضویت در شبکه‌های اجتماعی را غیرفعال کرده، به سیم‌کارت دیگری انتقال داده و یا به‌طورکلی آن‌ها را حذف کنید. یعنی اگر با سیم‌کارت موردنظر قبلاً در شبکه‌های مجازی عضویت داشته‌اید باید اکانت نرم‌افزار موردنظر را حذف (Delete Account) و سپس به سوزاندن، غیرفعال کردن یا انتقال سیم‌کارت اقدام کنید.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان و بخصوص افراد جویای کار توصیه کرد: تمامی مشترکان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی mobilecount.cra.ir از تعداد سیم‌کارت‌هایی که با کد ملی آنان ثبت‌شده است، مطلع شوند .

وی خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x