اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه فرهنگ و هنر یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

نهایی شدن بخش اعظم اتصال مدارس کشور به شبکه ملی اطلاعات

نهایی شدن بخش اعظم اتصال مدارس کشور به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه نهایی شدن بخش اعظم اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات آغاز شده است، گفت: در یک سال و نیم اخیر ۶۴ درصد کل مدارس را به صورت کامل به شبکه ملی اطلاعات متصل کردیم.


آقای سلطانی تصریح کرد: جمع کل مدارس ابلاغی به شرکت مخابرات ایران برای کل طرح، ۸۱ هزار و ۵۹۰ مدرسه بوده است که با تلاش همه جانبه مجموعه مخابرات، تا مرداد ۱۴۰۰، تعداد ۴۵ هزار و ۳۶۷ مدرسه از مزایای اتصال به شبکه ملی اطلاعات از طریق ارتباطات ثابت یا سیار بهره‌مند شده اند.


سلطانی افزود: در این مدت ۳۳ هزار و ۳۰۷ مدرسه از امکان تغییر سرویس موجود به ” سرویس مدارس” که یک سرویس ویژه با امکانات مناسب برای مدارس است، استفاده کرده و تغییر سرویس داده اند و مدارس و دانش آموزا از سال تحصیلی جدید با شرایط بهتری می‌توانند از این امکانات استفاده کنند.


وی افزود: ۱۲ هزار و ۶۰ مدرسه، هیچ سرویسی برای ارتباط با شبکه ملی اطلاعات نداشتند که از سرویس جدید همراه با مودم و در برخی مدارس به همراه تلفن ثابت برخوردار شده اند.


مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تشریح مزایای ارتباطات قوی‌تر و اتصال کامل مدارس به شبکه ملی اطلاعات خاطرنشان کرد: تکمیل ارتباط ۳۶ درصد باقی مانده مدارس با سرعت کافی در حال انجام است و در ۱۷ استان پروژه ملی اتصال مدارس تکمیل شده و در ۱۴ استان باقی مانده نیز با سرعت مناسبی در حال تکمیل و نهایی شدن است.


وی افزود: از مجموع ۸۱ هزار و ۵۹۰ مدرسه ابلاغی که نهایی شد، ارتباط ۶۴ درصد آن‌ها به صورت کامل تمام شده و ۴۰ هزار و ۴۹۰ مدرسه شهری و تعداد ۴۱ هزار و ۱۰۱ مدرسه روستایی در برنامه است که با تحت پوشش قرار گرفتن تدریجی تمام این مدارس، تحولی مهم در دسترسی دانش آموزان کشورمان به شبکه ملی اطلاعات در اقصی نقاط کشور ایجاد می‌شود.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x