اجتماعی استان اقتصادی تصاویر تهران چندر رسانه یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

وزرای پیشنهادی راه و کشور اعتماد کمیسیون عمران را به‌دست آوردند

وزرای پیشنهادی راه و کشور اعتماد کمیسیون عمران را به‌دست آوردند

وزرای پیشنهادی راه و کشور اعتماد کمیسیون عمران را به‌دست آوردند

پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: وزرای پیشنهادی راه و شهرسازی و کشور با ارائه برنامه‌هایشان اعتماد اعضای کمیسیون را جلب کردند.

محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  با اشاره به جلسه این کمیسیون با وزرای پیشنهادی کشور و راه و شهرسازی، گفت: پیشنهاد تفکیک وزارت راه و شهرسازی در جلسه با رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه مطرح شد و وی اعلام کرد که بعد از تصویب مجلس با این تفکیک همراهی خواهد کرد.

وی تأکید کرد: وزیر پیشنهادی راه با تفکیک وزارت راه و شهرسازی موافق است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: نمایندگان مشکلات اساسی کشور در حمل ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی را مطرح کردند.

رضایی‌کوچی با بیان اینکه سهم ما از درآمدهای ترانزیتی بسیار ناچیز است، گفت: کشور ما با توجه به موقعیت جغرافیایی می‌تواند محل ترانزیت بار از چین و هند به اروپا باشد، اما به علت سهل‌انگاری وزارت راه و ضعف در دیپلماسی اقتصادی، سهم ایران از درآمدهای ترانزیتی بسیار ناچیز است.

وی افزود: محل‌های تولید بار هم به شبکه ریلی وصل نیست، طبق برنامه ششم توسعه باید ۳۰ درصد بار کشور از طریق شبکه ریلی حمل و نقل شود، اما امروز کمتر از ۱۰ درصد از بار کشور توسط شبکه ریلی حمل و نقل می‌شود، بنابراین در توسعه شبکه ریلی بسیار ضعیف عمل کردیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ناوگان حمل ونقل هوایی کشور واقعاً فرسوده است گفت: ۵۰ درصد هواپیماهای کشور زمین‌گیر است، عمر مابقی ناوگان هم زیاد است، بلیط‌ها گران و تأخیرها نیز زیاد است که ناشی از ضعف نظارت‌ها است.

رضایی‌کوچی با بیان اینکه سهم ایران از اقتصاد دریا ناچیز است اظهار داشت: ۳ هزار نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کشور وجود دارد، برای همه این مشکلات به وزیر پیشنهادی، راهکارهایی پیشنهاد دادیم.

وی تأکید کرد: درآمدهای ترانزیتی، هدایت نقدینگی به سمت طرح‌های عمرانی، فاینانس داخلی، منابع بانکی، افزایش منابع دولتی چاه‌های نفتی هستند که در اختیار وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی قرار دارند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: شهرداری به اندازه دولت کار عمرانی انجام می‌دهد، اما نیروهای شهرداری‌ها از ثبات شغلی و میزان حقوق کافی برخوردار نیستند.

وی درباره مدیریت بحران نیز گفت: وزیر کشور در تأمین اعتبارات برای مدیریت بحران ضعیف عمل کرده است و از حداقل اختیارات برخوردار نیست، اعتبارات ناچیزی در اختیار فرمانداران است و باید از سویی، بر شهرداری‌ها نیز نظارت کنند و از سوی دیگر برای تأمین اعتبارات مورد نیازشان نیازمند شهرداری‌ها باشند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: بعد از این بحث‌ها هر دو وزیر توانستند اعتماد اکثریت قاطع اعضای کمیسیون عمران را به دست آورند. هر دو وزیر مورد حمایت کمیسیون عمران هستند.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x