اجتماعی استان اقتصادی تصاویر چندر رسانه یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

سامان‌دهی مسوولان فنی دامپروری در کارخانجات تولید خوراک دام

سامان‌دهی مسوولان فنی دامپروری در کارخانجات تولید خوراک دام

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

جلسه هم‌اندیشی به منظور بررسی وضعیت به‌کارگیری کارشناسان دامپروری در کارخانجات تولید خوراک دام روز سه‌شنبه ۱۹مرداد۱۴۰۰ با حضور نایب رییس و معاون برنامه‌ریزی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان و مدیرعامل، رییس و عضو هیات مدیره اتحادیه کارخانجات خوراک دام استان اصفهان در محل سازمان برگزار شد.

در ابتدای جلسه مهندس کامران بقایی، معاون برنامه‌ریزی سازمان تصریح کرد یکی از اهداف تشکیل کارگروه دامپروری و به تبع آن کمیته‌های زیر مجموعه آن در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان، سامان‌دهی اشتغال کارشناسان ماهر و کارآمد بر اساس نیازسنجی واحدهای دامپروری و در نتیجه بهبود وضعیت تولید و ارتقای کنترل کیفی واحد است.

وی افزود بحث مسوولان فنی دامپروری علی‌رغم دانش‌آموختگان آماده به کار فراوان، مظلوم واقع شده است و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان متولی فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی با تمام توان آمادگی سامان‌دهی این موضوع را دارد.

کامران بقایی افزود در قانون نظام جامع دامپروری کشور در حوزه کنترل خوراک دام و طیور و آبزیان به الزام استفاده از مسوولین فنی اشاره شده است و اهمیت حضور کارشناسان دامپروری در کارخانجات خوراک دام بر کسی پوشیده نیست و در جهت محقق شدن این مهم حمایت سازمان جهادکشاورزی و همراهی اتحادیه کارخانجات خوراک دام لازم است.

دکتر ایراندوست معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان بر اهمیت نقش مسوولان فنی دامپروری در کارخانجات خوراک دام تاکید کرد و افزود حضور این کارشناسان در این واحدهای تولیدی در کنار سایر نیرو‌ها باعث هم‌افزایی مجموعه خواهد شد و در صورت لزوم می‌توان به منظور رفع نواقص قوانین موجود و از بین بردن موانع با دید کارشناسی و البته همفکری و استفاده از تجربیات سایر سازمان‌های ذی‌ربط اقدام کرد.

مهندس عباس زال‌بیک نایب رییس سازمان تصریح کرد اهمیت تخصص مسوولان فنی دامپروری در مباحث تغذیه دام و جیره‌نویسی در کارخانجات خوراک دام کاملاً مشهود است و لازم است در هر کارخانه متناسب با حجم تولید از تعدادی کارشناس ماهر و کارآزموده به منظور ارتقای سطح تولیدات واحد بهره برد.

در خاتمه مهندس بقایی اعلام کرد در حال حاضر ۲۴۰۰نفر کارشناس دامپروری عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان هستند و برای سامان‌دهی مسوولین فنی واحدهای دامپروری می‌توان از پتانسیل این اعضا بهره‌مند شد. همچنین مقرر شد چنان‌چه اعضای جلسه پیشنهادی در خصوص نحوه به‌کارگیری مسوولان فنی در کارخانجات خوراک دام استان مد نظر دارند، نهایتاً تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۳۱ به سازمان اعلام کرده تا پس از جمع‌بندی نظرات، نسبت به سازمان‌دهی مسوولان فنی کارخانجات خوراک دام اقدام شود.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x