اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه فرهنگ و هنر یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی، اصلی مهم در جلوگیری از تصادفات

رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی، اصلی مهم در جلوگیری از تصادفات

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

تقریباً اکثر رانندگان فکر می‌کنند راننده خوبی هستند، به خصوص وقتی که تجربه و اعتماد به نفس هم داشته باشند. اما حتی بهترین رانندگان هم گاهی اوقات اشتباه می‌کنند.برای این که اشتباه نکنید و یا درگیر تصادفی نشوید که راننده دیگری مسبب آن بوده، رانندگی تدافعی را بیاموزید.

شرایط و اوضاع ترافیکی مدام تغییر می‌کند و هیچ گاه نباید از توجه به شرایط متغیر غافل بمانید، همیشه باید چشم شما به جاده باشد و فقط پیش رو یا ماشین جلویی را به عنوان نقطه تمرکز درنظر نگیرید بلکه فراتر از آنچه پیش رو دارید را نیز نگاه کنید تا مراقب وقایعی که محتمل به وقوع هستند نیز باشید.

یکی از اصولی که می تواند از از خطر تصادف در رانندگی جلوگیری کند اصل رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی است. تحقیقات صورت گرفته بر روی بیشتر تصادفات رخ داده در کشور نشان می دهد تقریباً از هر ۱۰ تصادف، ۴ مورد در اثر برخورد از عقب است که معمولاً به خاطر عدم رعایت فاصله پیش می‌آید. بنابر این باید فاصله کافی با  خودروی جلویی داشته باشید تا در صورت ترمز ناگهانی تصادفی پیش نیاید.

برای رعایت فاصله محتاطانه، قانون دو ثانیه را به کار برید. شیئی را مانند یک علامت، یک درخت یا روگذر در جاده انتخاب کنید. وقتی که اتومبیل جلویی از آن می‌گذرد، آرام و بلند شروع به شمردن کنید ۱۰۰۲ – ۱۰۰۱ اگر قبل از اتمام شمارش، شما نیز از آن شیء عبور کردید، بدانید که فاصله را رعایت نکرده‌اید. سرعت خود را کم کنید تا از ماشین جلویی دور شوید. در هوای بد، به منظور فاصله بیشتر شمارش را تا ۳ یا ۴ ادامه دهید.

اگر ماشین عقبی خیلی نزدیک به شما می‌راند، مسیر عبور خود را در صورت امکان تغییر دهید یا از سرعت خود کاسته و در صورت لزوم از جاده خارج شوید تا ماشین پشت سری از شما بگذرد و قبل از بیرون رفتن از خیابان و یا بازگشت به آن حتماً راهنما بزنید.

هیچ گاه نباید روی ترمز بزنید. دو کار اشتباه منجر به نتیجه درست نمی‌شود. به منظور توقف یا گردش، ترمز را زودتر و به آرامی فشار دهید. این عمل، رانندگان پشت سری را از قصد شما برای کاستن از سرعت آگاه می‌کند.

هم چنین فاصله جانبی خود را همیشه رعایت کنید تا در صورت تغییر مسیر ناگهانی یا خارج شدن از مسیر دچار خطر نشوید. در صورت امکان همیشه در چپ و راست خود ” راه فراری” درنظر داشته باشید.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x