اجتماعی استان اقتصادی تصاویر تهران چندر رسانه سیاسی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

وزارت صمت در کنترل قیمت مصالح ساختمانی قصور کرده است

وزارت صمت در کنترل قیمت مصالح ساختمانی قصور کرده است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اکثر پروژه‌های عمرانی به دنبال بالا رفتن غیرمتعارف و چندین برابر قیمت تمام شده مصالح ساختمانی خوابیده که وزارت صمت در این زمینه قصور کرده است.

پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از مهر ، سید کاظم دلخوش در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی،گفت: حدود ۱۴۰ نفر از نمایندگان درخواست تحقیق و تفحص از سازمان بورس را مطرح کردند اما هیئت رئیسه به این درخواست توجهی نداشته است.

وی بیان کرد: متاسفانه به بهانه قطع برق واحدهای صنعتی قیمت هر کیسه سیمان از ۳۰ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان رسیده و بعد از تامین مجدد برق کارخانجات هم قیمت آن به ۱۰۰ هزار تومان رسیده است که توجیهی ندارد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس تصریح کرد: گرانی مصالح ساختمانی باعث توقف پروژه های دولتی، خصوصی و حتی ساخت و ساز مردم شده است. مردم در روستاها یک پاکت سیمان هم ندارند.

دلخوش با بیان اینکه چه کسی اجازه داد سیمان را به بورس ببرند، گفت: بورس محل دلال بازی است و در چند سال اخیر سرمایه مردم را به باد داد و اکنون نیز این بلا را سر سیمان آورده است. هیئت رئیسه مجلس باید این موضوع را پیگیری کند.

علی نیکزاد که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر، گفت: درخواست تحقیق و تفحص شما از سازمان بورس به هیئت رئیسه نرسیده است.

وی اظهار داشت: ما در بحث قیمت سیمان و آهن چندین جلسه با وزیر صمت فعلی و مدیران برگزار کردیم و به ما قول دادند قیمت هر کیلوگرم آهن بیشتر از ۱۰ هزار تومان و هر کیسه سیمان بیشتر از ۲۳ هزار تومان نشود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه امروز اکثر پروژه‌های عمرانی به دنبال بالا رفتن غیرمتعارف و چندین برابر قیمت تمام شده مصالح ساختمانی خوابیده که وزارت صمت در این زمینه قصور کرده است.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x