اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه دین و اندیشه فرهنگ و هنر یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

۶۰۷ نفر از دانش آموزان تحت حمایت مجاز به انتخاب رشته شدند

۶۰۷ نفر از دانش آموزان تحت حمایت مجاز به انتخاب رشته شدند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

۶۰۷ نفر از دانش آموزان تحت حمایت مجاز به انتخاب رشته شدند و از این تعداد ۱۲۸ نفر رتبه زیر ۲۰ هزار را کسب کردند.

آرش محمدحسینیان معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از ابعاد مهم در توانمندسازی خانواده ها، ارتقای علمی دانش آموزان تحت حمایت است، اظهار داشت: این نهاد برای حمایت دانش آموزان تحت پوشش، از مراکز آموزشی کنکور و ارائه خدمات مشاوره برای انتخاب رشته دانشگاهی استفاده می کند.

محمدحسینیان به تحصیل ۴ هزار و ۴۰۰ مددجوی تحت حمایت در مقاطع مختلف دانشگاهی اشاره کرد و ادامه داد: در کنکور امسال، ۶۰۷ نفر از دانش آموزان شرکت کردند که در سهمیه نهایی، ۱۲۸ نفر حائز رتبه زیر ۲۰ هزار و در بررسی رتبه کشوری از این تعداد ۸۰ نفر با رتبه زیر ۲۰ هزار و ۳۰ نفر با رتبه زیر ۱۰ هزار مجاز به انتخاب رشته شدند.

معاون فرهنگی کمیته امداد با تاکید بر ارائه مشاوره فردی و گروهی به ۳۶ هزار دانش آموز نیازمند، افزود: در هر یک از ادارات این نهاد در سطح استان، مشاور مستقر است و خدمات مشاوره و راهنمایی به صورت تخصصی ارائه می شود که در صورت نیاز به جلسات بیشتر مشاوره، افراد به مراکز طرف قرار داد معرفی می شوند.

وی گفت: برای افراد مجاز به انتخاب رشته در کنکور۹۹ نیز دو مرکز طرف قرارداد برای ارائه خدمات مشاوره به کلیه افراد معرفی شد.

محمدحسینیان ضمن ابراز امیدواری برای موفقیت کلیه دانش آموزان مجاز به انتخاب رشته در کنکور ۱۳۹۹ گفت: برای تشویق دانش آموزان تحت حمایت در مسیر راهیابی به دانشگاه و کسب مدارج عالی علمی دانشگاهی با هدف توانمندسازی فکری و فرهنگی دانش آموزان، آن دسته از دانش آموزانی که حائز رتبه های برتر کنکور شدند و در رشته های طراز اول دانشگاهی پذیرش خواهند شد، به طور ویژه از سوی این نهاد مورد تشویق و تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی در پایان تاکید کرد: مساعدت های کمیته امداد برای توانمندسازی و خوداتکایی دانش آموزان مستعد نیازمند، تا پایان تحصیلات تکمیلی و رسیدن به مدارج عالی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x