اجتماعی استان بین الملل تصاویر چندر رسانه سیاسی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

اسرائیل دنبال اثرگذاری بر رئیسی است،میخواهندرفتار ایران تغییر کند

اسرائیل دنبال اثرگذاری بر رئیسی است،میخواهندرفتار ایران تغییر کند

اسرائیل دنبال اثرگذاری بر رئیسی است/میخواهندرفتار ایران تغییر کند

یک تحلیلگر مسائل بین‌المللی گفت: صهیونیست‌ها با همراهی اروپا و آمریکا قصد دارند تا با فشار بر دولت رئیسی، نگرش او در حوزه سیاست خارجی را تغییر دهند.

پایگاه خبری احوال نیوز ، سید مصطفی خوش‌چشم تحلیلگر مسائل راهبردی و بین‌الملل  در واکنش به تهدیدات مقامات صهیونیستی علیه کشورمان گفت: این اقدام در زمره سلسله اقدامات خصمانه‌ای است که اسرائیل در طول دو سال گذشته علیه منافع جمهوری اسلامی ایران در داخل و بیرون از مرزها انجام داده است که شامل ترور شهید فخری‌زاده، حملات سایبری و همچنین حمله به تاسیسات اتمی نطنز است.

وی در ادامه تاکید کرد: مجموعه این اقدامات به این منظور است که فشار بیشتری بر جمهوری اسلامی ایران وارد شود تا با شرایط طرف آمریکایی در چارچوب مذاکرات وین کنار بیاید و در حقیقت ایران در زیر فشار، معامله پیشنهادی آمریکا را بپذیرد.

خوش‌چشم افزود: در حقیقت صهیونیست‌ها نقش تهدیدگر را در چارچوب «استراتژی مهار» آمریکا بازی می‌کنند. این نقش را در گذشته طرف آمریکایی داشت اما بعد از بی‌اعتبار شدن تهدیدات آمریکا، پس از هدف قرار دادن گلوبال‌هاوگ، توقیف کشتی انگلیسی و موشک باران عین الاسد، در حقیقت این نقش بی‌اعتبار شد و تهدیدات آمریکا ضعیف و قابلیت ایجاد تغییر محاسبه نزد تصمیم‌سازان جمهوری اسلامی ایران را از دست داد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: لذا به منظور تقویت این بخش، اسرائیلی‌ها در چارچوب استراتژی مهار به آمریکایی ها پیوستند تا تهدید و فشار بر جمهوری اسلامی ایران را بیشتر کنند و در نتیجه تغییر محاسبات و تصمیمات از سوی جمهوری اسلامی صورت بگیرد که خوشبختانه با واکنش ایران، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها تا به امروز راه به جایی نبرده اند.

آمریکا می‌خواهد محیط منطقه را پر از تهدید و تنش کند

وی همچنین گفت: در چارچوب استراتژی منطقه‌ای نیز آمریکایی‌ها با عقب‌نشینی از سرزمین هایی مثل افغانستان و برخی پایگاه ها در قطر سعی می‌کنند تا محیط را پر از تهدید و مملو از تنش نگه دارند تا خلاء حاصل از این عقب نشینی منجر به گسترش نفوذ جمهوری ایران نگردد.

خوش‌چشم ادامه داد: طرف صهیونیستی نیز سعی می‌کند که با روی کار آمدن آقای رئیسی که توقع می‌رود سیاست خارجی دولت ایشان بسیار سخت گیرانه‌تر با دشمنان ایران از جمله با اسرائیل و آمریکا و حتی در چارچوب برجام، باشد، با اینگونه اقدامات به اعتبار جمهوری اسلامی ایران خدشه وارد کند.

صهیونیست‌ها می‌خواهند رئیسی نگرش سیاست خارجی‌اش را تغییر دهد

وی افزود: همچنین با فشار وارد آوردن از سوی بازیگران و نهادهای بین‌المللی به رئیسی و دولت وی، قصد دارند تا رئیسی در تصمیمات مورد توقع که در حوزه سیاست خارجی از او انتظار می‌رود، صرف نظر و بازبینی کند.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: به عبارتی دیگر این اقدامات طرف اسرائیلی در هماهنگی کامل با آمریکا و انگلستان و اتحادیه اروپا انجام می‌شود تا در کنار فشارهای دیگری از جمله در زمینه حقوق بشر و ادعاهای واهی مانند ادعای ربایش مخالفین و نظایر آن، یک همراهی با نهادها و بازیگران غربی بوجود بیاورند.

غربی‌ها نه خواهان جنگ و نه خواهان صلح با ایران هستند

خوش‌چشم همچنین تصریح کرد: در نهایت توقع این است که ایران در پاسخ به این گونه اقدامات، همانطور که توقع می‌رود، سرسختانه و بدون ‌هرگونه عقب‌نشینی مواجهه انجام دهد و در حقیقت اجازه ندهد که طرف غربی و اسرائیلی در این زیاده‌خواهی‌ها سعی به پیشروی کند.

وی ادامه داد: تنها راه بازدارندگی در مقابل اینگونه اقدامات مخرب اسرائیلی‌ها و جلوگیری از افزایش بحران، پاسخ های قاطع به طرف غربی و اسرائیلی است و همچنین ارسال این پیام که ایران در حفاظت از منافع و مردم هیچگونه مماشاتی را صورت نخواهد داد و هرگونه ماجراجویی طرف اسرائیلی و طرف‌های غربی با پاسخی محکم و قاطع مواجه خواهد شد.

این کارشناس مسائل بین‌المللی در پاسخ به سوالی در خصوص قدرت واقعی طرف صهیونیستی در رویارویی مستقیم با ایران نیز گفت: اسرائیلی‌ها، آمریکایی‌ها و غربی‌ها خواهان جنگ با جمهوری اسلامی ایران نیستند، چرا که نتایج بسیار زیانبار آن را علیه خودشان می‌دانند اما در عین حال خواستار صلح هم نیستند.

خوش‌چشم افزود: غربی‌ها در حقیقت به دنبال بازی در فضایی تیره و خاکستری هستند که با انجام اقدامات خرابکارانه مانند ترور و حملات سایبری و دیگر اقداماتی که در چارچوب جنگ‌های ترکیبی می شناسیم، سعی کنند منهای اقدام نظامی مستقیم به شکل جنگ، هرگونه اقدام خصمانه‌ی دیگری را انجام دهند تا فشار بر جمهوری اسلامی بیشتر شود.

وی ادامه داد: در حقیقت در مواضع خودشان به سمت جلو حرکت می‌کنند و با زیاده خواهی های هرچه بیشتر سعی می‌کنند ایران را به طرف عقب برانند.

صهیونیست‌ها از رویارویی مستقیم نظامی با ایران هراس دارند

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل ضمن تاکید بر هراس صهیونیست‌ها از رویارویی مستقیم با کشورمان گفت: اسرائیلی‌ها البته در انجام اینگونه اقدامات، محدود به خط قرمز هستند. در حقیقت این اقدامات را تا جایی به پیش می‌برند که به خط قرمز شروع جنگ نزدیک نشوند و به شدت از این مسئله پرهیز دارند.

خوش‌چشم افزود: آنها پیام واضح و روشنی را پیوسته با اقدامات تلافی جویانه که محور مقاومت نسبت به صهیونیست‌ها در مقاطع گوناگون انجام داده است دریافت کرده‌اند که عبور از خط قرمز با مماشات ما روبرو نخواهد شد.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x