اجتماعی استان اقتصادی بهداشت بین الملل چندر رسانه حقوق بشر حوادث دین و اندیشه سیاسی فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

«همه ناتوانی ها قابل مشاهده نیستند»

 به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز از WHO ، در  روز جهانی افراد دارای معلولیت در سوم دسامبر ۲۰۲۰  در جشن سالانه افراد دارای معلولیت ،  مقاله  “همه معلولیت ها قابل مشاهده نیستند” مطرح شد و  همچنین بر گسترش آگاهی و درک ناتوانی هایی که به راحتی مشاهده نمی شوند  تاکید گردید  ، مانند بیماری های روانی ، درد مزمن یا خستگی ،. اختلالات بینایی یا شنوایی ، دیابت ، صدمات مغزی ، اختلالات عصبی ، تفاوت های یادگیری و اختلالات شناختی ، و سایر موارد.

    بر اساس گزارش جهانی معلولیت WHO ، ۱۵ درصد از جمعیت جهان یا بیش از ۱ میلیارد نفر با معلولیت زندگی می کنند. از این تعداد ، تخمین زده می شود که ۴۵۰ میلیون نفر با بیماری روانی یا عصبی زندگی می کنند-و دو سوم این افراد عمدتا به دلیل انگ ، تبعیض و بی توجهی به دنبال کمک پزشکی حرفه ای نیستند.

    تخمین زده می شود که ۶۹ میلیون نفر دیگر هر سال در سراسر جهان دچار آسیب های مغزی می شوند ، در حالی که از هر ۱۶۰ کودک یکی در طیف اوتیسم شناخته می شود.

    اینها تنها نمونه هایی از میلیون ها نفر است که در حال حاضر با معلولیت زندگی می کنند و سریعا قابل تشخیص  نیستند و یادآوری اهمیت رفع موانع برای همه افراد دارای معلولیت ، چه قابل مشاهده و چه غیر قابل مشاهده  است.

    در طول همه گیری کووید -۱۹ ، انزوا ، قطع ارتباط ، اختلال در کارهای روزمره و کاهش خدمات ، زندگی و رفاه روانی افراد دارای معلولیت را در سراسر جهان بسیار تحت تأثیر قرار داده است. گسترش آگاهی از معلولیت های نامرئی ، و همچنین این تأثیرات بالقوه مضر – و نه همیشه بلافاصله آشکار – بر سلامت روان ، در حالی که جهان به مبارزه با ویروس ادامه می دهد بسیار مهم است.

مهدی امیوار احوال نیوز

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x