اجتماعی استان بین الملل تصاویر چندر رسانه سیاسی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

رزمایش تاکتیکی ذوالفقار آغاز شد

رزمایش تاکتیکی ذوالفقار آغاز شد

رزمایش تاکتیکی ذوالفقار آغاز شد

رزمایش مشترک روی نقشه ناهمتراز ویژه دانشجویان دوره ۳۱ دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در این دانشگاه آغاز شد.

پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از مهر ، رزمایش مشترک روی نقشه ناهمتراز ذوالفقار دانشجویان دوره ۳۱ دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش به مدت ۵ روز و با هدف ارتقای سطح آمادگی رزمی دانشجویان و آشنایی بیشتر آنان با ترتیب و توالی اعمال فرماندهی و ستاد در محیط عملیاتی ناهمتراز از صبح امروز آغاز شده است.

رزمایش روی نقشه یکی از مهم‌ترین انواع تمرینات تاکتیکی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش نظامی جهان است که در آن یک وضعیت نظامی در روی نقشه یا کالک عملیاتی و خواسته‌هایی که مستلزم تهیه برآوردها، اخذ تصمیمات، تهیه طرح‌ها و صدور دستورات مقتضی توسط فرماندهان یا افسران ستاد ارائه می‌شود.

دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در راستای اوامر فرمانده کل ارتش با برگزاری این رزمایش و ارائه الگوهایی از تاکتیک‌ها و ابزارهای نبرد ناهمتراز در پی آن است که دانشجویان دوره فرماندهی و ستاد را با نحوه مقابله با نیروهای فرامنطقه ای آشنا کرده و زمینه ارتقای دانش عملیاتی آنها را در به کارگیری روش‌های نوین نبرد فراهم سازد.

ارتقاء سطح توان دانشجویان با طرح ریزی و اجرای عملیات در محیط ناهمتراز، آشنایی با اقدامات فرماندهی و ستاد در مراحل مختلف عملیات در محیط ناهمتراز، آشنایی با نحوه تعامل و همکاری با سایر نیروها، ارزیابی توانایی دانشجویان در ایفای نقش در مسئولیت‌های واگذاری، تقویت حس اعتماد به نفس و خلاقیت ذهنی دانشجویان، کاربردی کردن مفاهیم آموزشی ارائه شده به صورت تئوری و مشخص نمودن مشکلات احتمالی با اجرای کار عملی توسط دانشجویان در نقش فرمانده به طوری که بتوانند در یک نبرد حقیقی وضعیت‌های ایجاد شده را تمرین کنند از اهداف برگزاری این رزمایش است.

گفتنی است، رزمایش روی نقشه، حقیقی‌ترین طریق نمایش آشنایی با رزم را برای دانشجویان به وجود می‌آورد که با حضور و راهنمایی فرماندهان و اساتید پیشکسوت سال‌های دفاع مقدس انجام می‌شود.

این رزمایش با بیان الگوهایی از تاکتیک و ابزار نبرد در پی آن است که بتواند اذهان دانشجویان دوره فرماندهی و ستاد ارتش را با نحوه مقابله با نیروهای متجاوز آشنا کرده و زمینه ارتقای آنها در به کارگیری روش‌های جدید نبرد به صورت ناهمتراز را فراهم کند.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x