اجتماعی استان اصفهان بهداشت تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی فرهنگ و هنر مرکزی

علی اصفهانی دادستان اصفهان: دفاتر تسهیلگری محلات به همت شورای جدید شهر اصفهان پیگیری خواهد شد

علی اصفهانی دادستان اصفهان: دفاتر تسهیلگری محلات  به همت شورای جدید شهر اصفهان پیگیری خواهد شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، به پاس ارج نهادن به خبرنگاران حوزه امر به معروف و نهی از منکر، و آغاز ماه محرم و هفته امر به معرو ف و نهی از منکر توسط مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر شهر اصفهان در محل این دفتر مراسمی با حضور سردار محمد رضا میرحیدری، فرمانده نیروی  انتظامی استان اصفهان، به همراه سرهنگ محمدی فرمانده راهور استان،  سردار استکی فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا(علیه السلام) و علی اصفهانی دادستان عمومی وانقلاب اصفهان، برگزار گردید.

در این مراسم فرمانده نیروی انتظامی ضمن تشکر از خبرنگاران و اصحاب رسانه از برخورد قاطع این نیرو با هنجارشکنان خبر داد و گفت: با کسانی که امنیت مردم را به خطر اندازند نیروی انتظامی برخورد قلطعی خواهد کرد.سپس علی اصفهانی دادستان عمومی و انقلاب اصفهان ضمن تبریک به اصحاب رسانه در ارتباط با حمایت از دفاتر تسهیلگری محلات محلی گفت: به همت شورای شهر جدید دفاتر تسهیلگری محلات حمایت خواهد شد، و در شورای شهر جدید حتما به این دفاتر تسهیلگری اهمیت ویژه ای خواهند داد. وی ادامه داد: قانون جمایت از آمران امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد و دستگاه قضایی حتما حمایت قضایی خواهد داشت. بعد از آن سردار استکی فرمانده قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا(علیه السلام) ، گفت: روز خبرنگار را با یاد خبرنگاران شهید در دفاع مقدس و شهدای خبرنگار در افغانستان و جاهای دیگر را یادشان گرامی می داریم. وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر ، این امر واجب فراموش شده را باید احیاء کنیم. سپس حجت الاسلام حمیدرضا صادق زاده، جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر اصفهان گفت: در حال حاضر ۶هزار نفر آمر به معروف و ناهی از منکر خواهر و برادر در سطح استان اصفهان به عنوان عضو مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می کنند، که قصد داریم انشا الله تا پایان سال این آمار را به ۱۰ هزار نفر برسانیم.

حجت الاسلام صادق ادامه داد: مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان در همه ابعاد امر به معروف و نهی از منکر بر حسب وظیفه دینی تلاش خود را انجام می دهد. این مجمع نه فقط در زمینه حجاب و عفاف فعالیت می کند بلکه در حیطه فعالیت ها شامل ابعاد اجتماعی، محیط زیست، حجاب، اصناف و … انجام وظیفه می کند.


حمیدرضا صادق زاده با بیان اینکه در حال حاضر برای ۲هزار نفر از آنها کارت آمر به معروف صادر شده است، اظهار نمود:  سال گذشته ۳۰۰ نفر را به عنوان ضابط امر به معروف و امسال ۵۰۰نفر جدید را در همین رابطه آموزش داده ایم.

حجت الاسلام صادق زاده  در ارتباط با نهاد مجمع امر به معروف و نهی از منکر گفت: مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر نهادی مردمی است، ولی باید دستگاه های متولی چون اداره ارشاد، ستاد امر به معروف استان، سازمان تبلیغات اسلامی و … که دارای بودجه دولتی هستند، هدفمند تر فعالیت  کنند.

جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: پنج قرارگاه عملیاتی ایجاد کرده ایم، نخستین قرارگاه، یاوران معروف که تذکر لسانی رسالت آنها است، قرارگاه مهر و امید که ۲۸۰ مسجد در قالب آن فعالیت می کنند، قرارگاه ثارالله که همراهی با پلیس و نیروهای امنیتی وظیفه  برای آن تعریف شده است.

حجت الاسلام صادق زاده اظهار نمود:  قرارگاه قسط و عدل که کارهای ایجابی و همراهی با اصناف را در دستور کار دارند و همچنین قرارگاه مقداد با حیطه فضای مجازی است را در دستور کار این مجمع قرار دارد.

صادق زاده با توجه به  به روز خبرنگار اظهار کرد:  اصحاب رسانه در قالب قرارگاه مقداد که در حیطه فضای مجازی فعالیت می کنند، نیز در کنار فعالیت های این مجمع همراه ما بودند.

حجت الاسلام صادق زاده گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ روحانی و ۲۸۰ مسجد با مجمع رهروان امر به معرو ف و نهی از منکر همکاری مستمر دارند.

وی پیرامون بر خی از شبهاتی که مربوط به موازی کاری های این مجمع با ستاد امر به معروف در فضای مجازی منتشر شده بود، ابراز کرد: ستاد امر به معروف استان یک نهاد حاکمیتی است و ما یک نهاد مردمی بوده و تمام تلاش خود را کرده ایم ،  و بیشترین هماهنگی را با ستاد و خاصه رئیس ستاد، امام جمعه استان اصفهان، داشته ایم ، و رهنمودهای حصرت آیت الله طباطبایی نژاد را نصب العین خود قرار داده ایم، لذا در ماموریت های اخیر هیچگونه موازی کاری با هیچ دستگاهی نیست، همچنین گزارش عملکرد ما مکررا خدمت نماینده ولی فقیه دراستان بیان می شود.

در پایان این مراسم توسط سردار میر حیدری و سردار استکی و علی اصفهانی دادستان اصفهان از خبرنگاران این حوزه با لوح تقدیر ، از آنها تشکر و قدرانی شد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x