اجتماعی استان تصاویر تهران چندر رسانه فرهنگ و هنر یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

آگاهی مردم نسبت به روش‌های کلاهبرداری را بالا ببرید

آگاهی مردم نسبت به روش‌های کلاهبرداری را بالا ببرید

آگاهی مردم نسبت به روش‌های کلاهبرداری را بالا ببرید

رئیس قوه قضائیه در گفتگوی زنده ای از رسانه‌ها خواست تا آگاهی مردم را نسبت به روش‌هایی که کلاهبرداران استفاده می‌کنند، بالا ببرند.

پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از مهر ، غلامحسین محسنی اژه‌ای در بازدیدی که به مناسبت روز خبرنگار از شبکه خبر داشت؛ در گفتگوی زنده بیان کرد: خبررسانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است باید اخبار دقیق و صحیح منتشر شود همه شبکه‌های خبررسانی اهمیت خبر دهی را دارند اما شبکه خبر از این حیث مهم‌تر است.

وی گفت: گاهی ولو خیلی نادر اتفاق می‌افتد که خبری نقل شده، درست نیست. خبرنگاری که خبر را گرفته آن خبر با فهم و درک خودش منتقل می‌کند. به عنوان مثال من سخنگو بوده‌ام مواردی از من نقل می‌شد که درست نبود. مثلاً می‌گفتم مثلاً کسی را دعوت کرده‌ایم اما آنها می‌نوشتند احضار کرده‌ایم درحالیکه این دو کلمه بار معنایی متفاوتی دارند. این را هم می‌دانم که اگر خبری یک دقیقه دیر شود ممکن است تأثیرش را از دست بدهد.

اژه‌ای گفت: باید مرکز رسانه قوه قضائیه همکاری بیشتری با رسانه‌ها از جمله رسانه ملی داشته باشد. چون ظرفیت زیادی برای بالا بردن آگاهی مردم وجود دارد. برداشت من این است که از همه این ظرفیت در دو سویه استفاده نمی‌شود بنابراین به مرکز رسانه قوه قضائیه دستور می‌دهم که این ظرفیت را بالا ببرند.

وی افزود: امروز روز خبرنگار هست همه خبرنگاران که رابط دوجانبه ای برای حکومت و مردم هستند نقد و پیشنهادات و مشکلات مردم را تا جایی که به قوه قضائیه مرتبط می‌شود به صورت صحیح منتقل کنند و از آن طرف زحماتی که قضات هم متحمل می‌شوند را منعکس کنند.

وی تصریح کرد: بسیاری از پرونده‌ها به خاطر کم یا بی اطلاعی مردم است از همه رسانه‌ها می‌خواهیم که مردم را نسبت به روش‌هایی که متخلفان و کلاهبرداران به کار می‌برند، آگاه کنند تا از یک مسیر چند بار گزیده نشوند.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x