اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

ایجاد ۱۶۳۷۵ فرصت شغلی برای مددجویان اصفهانی

ایجاد ۱۶۳۷۵ فرصت شغلی برای مددجویان اصفهانی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

کمیته امداد استان اصفهان در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها، بیش از ۱۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد خواهد کرد.

محمدرضا کیانی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان، با اشاره به اقدامات این نهاد در حوزه اشتغال و خودکفایی خانواده های تحت حمایت اظهار داشت: در ۴ ماهه سال جاری ۲۹۰ فرصت شغلی برای بکارگیری مددجویان از طریق کاریابی صورت گرفته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه کاریابی یکی از زمینه های اشتغال اقشار نیازمند و فاقد سرمایه برای ورود به بازار کار است، ادامه داد: با افزایش مشوق ها در زمینه معافیت های بیمه ای برای صنایع کوچک و متوسط می توان انتظار داشت که سهم مددجویان در نیروی کار بخش صنایع، شاهد یک جهش چشمگیر باشد.

کیانی افزود: کارفرمایان با بکارگیری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، از معافیت ۱۰۰ درصدی حق بیمه کارفرما تا ۲ سال در مناطق عادی و ۳ تا ۴ سال در مناطق محروم بهره مند می شوند و به ازای ایجاد هر فرصت شغلی بر اساس مصوب بانک مرکزی تسهیلات بانکی نیز دریافت خواهند کرد.

وی گفت: با توجه به رشد اعتبارات اشتغال مددجویان در بودجه سال جاری، کمیته امداد استان اصفهان ایجاد ۱۶ هزار و ۳۷۵ فرصت شغلی را پیش بینی کرده است که در صورت تحقق، می تواند نقش بسیاری در کاهش نرخ بیکاری نیازمندان تحت حمایت داشته باشد.

محمدرضا کیانی در خصوص میزان اشتغال حوزه های مختلف گفت: طرح های مشاغل خانگی بیشترین میزان اشتغال مددجویان را در بر دارد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x