اجتماعی استان تصاویر چندر رسانه دین و اندیشه فرهنگ و هنر یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

دستورالعمل برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر ۱۴۰۰ اعلام شد

دستورالعمل برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر ۱۴۰۰ اعلام شد

وزیر کشور طی نامه ای خطاب به وزرا، مسئولین و استانداران دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری در ایام ماه محرم و صفر را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نامه‌ای خطاب وزرا، مسئولین دستگاه‌ها، استانداران و رؤسای ستادهای استانی دستوالعمل برگزاری مراسمات مذهبی در ایام ماه محرم و صفر را ابلاغ کرد.

این این نامه به شرح زیر است:

«استانداران محترم و رؤسای ستادهای استانی مدیریت بیماری کرونا

سلام علیکم

بااحترام، در راستای اجرای بند اول مصوبات هفتاد و هفتمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مورخ ۱۴۰۰/۴/۲۶ موضوع نامه شماره ۴۴٩٠٢ مورخ ۹۹/۴/۲۶ (رئیس محترم دفتر رئیس جمهور و سرپرست نهاد) به پیوست «دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر سال ١۴٠٠» ارسال می‌شود.

با عنایت به تغییرات اعمال شده در بخشهای سوم و چهارم در مقایسه با دستورالعمل سال گذشته ترتیبی اتخاذ تا با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان مسئول کارگروه برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر در سطح ملی و ادارات کل ذیربط این سازمان در استان‌ها اقدامات لازم در راستای اجرای کامل مفاد ابلاغی صورت پذیرد.

شایان ذکر است با توجه به شرایط حاد بیماری در کشور ضروری است:

١ -پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با برگزاری مراسم به صورت کامل، دقیق و همه جانبه توسط تمامی دست اندرکاران و هموطنان شرکت کننده در مراسم، اجرایی گردد.

٢ -ستاد مدیریت بیماری استان تمهیدات همه جانبه و جامعی را برای اعمال نظارت دقیق و شدید بر رعایت پروتکل‌ها، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، رعایت بهداشت محیط و اماکن، رعایت نکات مرتبط با نحوه توزیع نذورات و… اتخاذ و با محوریت ادارات کل تبلیغات اسلامی و همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، هلال احمر، نیروی انتظامی و مردم اجرایی تا اولویت سلامت در برگزاری مراسم به عنوان اصل اساسی و مورد تاکید مقام معظم رهبری، حفظ گردد.

٣ -اقناع سازی و هماهنگی میان همه مسئولین در سطوح مختلف به منظور ایجاد قرائت واحد و صیانت از تصمیمات متخذه، یکی از مهمترین نکات اساسی بوده که لازم است چارچوب کلی آن در ستادهای استانی تعیین و توسط دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان تبلیغات اسلامی و ادارات کل ذیربط آن عملیاتی تا موجب جلوگیری از ایجاد دوگانه‌های ابهام آلود و مغرضانه سلامت و امور مذهبی گردد.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x