دسته‌بندی نشده

آئین تحلیف

گزارش پایگاه خبری احوال نیوزhttps://www.ahvalnews.ir

آئین تحلیف و انتخاب هیات رئیسه اعضای ششمین دوره شورا‌ی اسلامی شهر اصفهان عصر امروز در فرمانداری اصفهان برگزار شد.

حسین سیستانی در ابتدای مراسم گفت: مردم با رای خود به اعضای جدید اعتماد کردند و انتظارات خود در نظر دارند.

فرماندار اصفهان با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های نخبگان فکری، پیشکسوتان، جوانان و بانوان ابراز امیدواری کرد: این شورا بتواند موفق و موثر، برای اصفهانی زیباتر و آبادتر برای زیست سالم، خوب و همراه با عدالت فراهم کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرستان اصفهان ۲۸ خرداد با آرامش و برای اولین بار به صورت الکترونیک و با همدلی هیات اجرایی و هیات نظارت انتخابات بسیار روان پیش رفت و با مشارکت مردم نتایج رقم خورد.

سیستانی ادامه داد: چون اولین دوره انتخابات الکترونیک بود پیش‌بینی می‌شد مشکلات بسیاری وجود داشته باشد ولی به جز مشکلات سیستم‌ها در ابتدای صبح، هیچ مشکلی وجود نداشت و اگر جایی به صورت دستی انتخابات برگزار شد، نتایج آن با انتخابات تجمیع شد.

فرماندار اصفهان اضافه کرد: ۳۵ هزار نفر دست‌اندرکار انتخابات در بخش اجرایی انتخابات درگیر انتخابات بودند و هزینه‌های آن با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و بخشی حل شد و هیچ مشکلی در این رابطه نداریم و جا دارد از مردم شهید پرور اصفهان که با وجود نارسایی‌ها در انتخابات حضور یافتند‌.

وی همچنین گفت: در نظر داشتیم مراسم تحلیف با حضور امام جمعه اصفهان، اعضای سابق شورای اسلامی شهر، برخی نخبگان فکری و فرهنگی، شهردار اصفهان برگزار شود که به دلیل محدودیت کرونایی امکان آن وجود نداشت.
فرماندار اصفهان با اشاره به وضعیت کرونایی شهرستان اصفهان گفت: برغم افزایش افراد مبتلا، مرگ و میر زیاد نبوده ولی شرایط به نحوی است که به غیر از بیمارستانهای اختصاصی سایر بیمارستان‌ها تخت خالی ندارند.

سیستانی همچنین پس از انتخاب هیات رئیسه با اشاره به پیشینه و سوابق انقلابی و اجرایی اعضای جدید شورای اسلامی شهر، افزود: هیچ دوره‌ای سراغ ندارم که انتخاب اعضای هیات رئیسه با این اکثریت قاطع اعضای شورا انتخاب شوند و امیدوارم این همدلی و همزبانی تا آخر دوره برقرار و مردم از آثار آن بهره‌مند شوند.

عباس حاج رسولی‌ها نیز در این جلسه با اشاره به نقش خدمات دوره‌های مختلف شورای اسلامی شهر، گفت: این مسوولیت‌ها هر چهار سال یک بار برای خدمت به گروه دیگری داده می‌شود و لذا باید فرصت را را غنیمت شمرد.

رئیس سنی جلسه افزود: ۴۲ سال خدمت به مردم از طریق مردم‌سالاری دینی صورت گرفته و مساله شورا نیز در قانون اساسی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. طبق اصل هفتم قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی و شوراها را از ارکان تصمیم‌گیری و اداره کشور هستند.

وی با اشاره به تأخیر ۱۷ ساله شوراهای اسلامی شهر گفت: در عین حال دولت وظایف شوراها را به خوبی انجام می‌داد و پس از آغاز کار شوراها به نظر می‌رسد دولت می‌توانست ۲۳ وظیفه را پیگیری کند، ولی هنوز این امر محقق نشده است.

حاج‌رسولی‌ها تصریح کرد: اگر دولت بخواهد از این وضعیت نجات پیدا کند می‌تواند ۴۰ وظیفه را به شورا‌ها تفویض کند و امیدواریم دولت سیزدهم وظایف را در اختیار شوراها قرار دهد.

خبرنگاروعکاس: فهیمه کریمی

انتهای پیام*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x