اجتماعی استان تصاویر تهران چندر رسانه دین و اندیشه سیاسی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

مبنا و شاکله شوراها فرمان امام در سال ۵۸ است

مبنا و شاکله شوراها فرمان امام در سال ۵۸ است

مبنا و شاکله شوراها فرمان امام در سال ۵۸ است

مهدی چمران با بیان اینکه با گذشت ۴۲ سال که از صدور فرمان امام درباره تشکیل شوراها گفت: شاهدیم که مبنا و شاکله شوراها همین دستور و فرمان بوده است.

پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران رییس ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی که پس از اتمام مراسم تحلیف و با حضور در مرقد مطهر امام برگزار شد اظهار داشت: ما شورایی هستیم و جا دارد یاد آوری کنیم که تشکیل شوراها با فرمان بسیار زیبا و عجیب حضرت امام در نهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ در روزهای آغازین شروع به کار جمهوری اسلامی ایران قبل از انکه مجلس و دولتی شکل بگیرد صورت گرفت.

او ادامه داد: با روشن بینی حضرت امام فرمان تشکیل شوراها و تدوین قوانین آن اعلام شد تا در شهرها و روستاهای کشور کارهای مردم بر اساس کار شورایی پیش برده شود.

رییس ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در حال حاضر شاید گفتن این سخنان چندان تازه نباشد اما آن روزها که عده ای مسایل شورا ها را بهانه‌ای برای برهم زدن امور کشور کرده بودند این فرمان یکی از رستگاری های انقلاب اسلامی بود و است.

مهدی چمران با بیان اینکه با گذشت ۴۲ سال که از صدور این فرمان می گذرد شاهدیم مبنا و شاکله شوراها همین دستور و فرمان بوده است، تاکید کرد: اگر طی این مدت قوانین با همین صراحت و زیبایی پیش میرفت شاید مشکلات شوراهای کشور کمتر از امروز بود.

او در ادامه ابراز امیدواری کرد که این رویکرد در شورای شهرها، مجلس شورای اسلامی و شورای عالی استانها مورد توجه قرار گیرد تا هر چه بهتر قانون شوراها در کشور پیاده و هم اجرا شود چراکه شوراها و مدیریت شهری بار بسیاری از وظایف دولت را به دوش میگیرند.

رییس ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در پایان سخنان خود اظهار داشت: خرسندیم که منتخبان مردم تهران امروز در تجدید میثاق با امام حضور دارند تا از روح بلند این بزرگوار نیرو بگیریم تا در اداره شهر از رهنمود های امام عزیز استفاده کنیم.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x