اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه دسته‌بندی نشده یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

توقیف کامیون با ۷ میلیارد کالای قاچاق در “نایین”

توقیف کامیون با ۷ میلیارد کالای قاچاق در “نایین”

پایگاه خبری احوال نیوز :

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “نایین” از کشف محموله ای شامل انواع کالای قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرگرد “هادی کیان مهر” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید “شرافت” شهرستان “نایین” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۷ یخچال، ۵ کولر گازی، ۳ ماشین لباسشوئی، ۲۰هزار و ۶۰۰ نخ سیگار، یک هزار و ۸۰۰ تنباکو، ۱۸ حلقه لاستیک کامیون ، ۲ دستگاه ماینر و یک ماشین ظرفشوئی همگی خارجی و فاقد مدارک قانونی و گمرکی مربوطه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نایین ادامه داد: ارزش کالاهای کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

سرگرد کیان مهر با اشاره به دستگیری ۲ نفر در این رابطه و تحویل آنها به مراجع قضائی، خاطر نشان کرد: قاچاق کالا و ارز به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که پلیس با تمام توان در برابر این پدیده شوم اقتصادی ایستاده و از عموم مردم تقاضا می شود هرگونه اخبار مربوطه را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

فرار پژو ۴۰۵ با ۷۸ کیلو حشیش در “اصفهان”

گروه استان ها_اصفهان_جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۷۸کیلو و ۷۸۰گرم حشیش در بازرسی از یک سواری پژو ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا هاشمی فر” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران پلیس تکاوری اصفهان حین گشت زنی در اطراف روستای “بنوید” به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست صادر کردند.

وی افزود: راننده خودرو به دستور ایست پلیس توجهی نکرد و با سرعت زیادی متواری شد که ماموران وارد عمل شدند و طی عملیاتی ضربتی آن را متوقف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در بازرسی از این خودرو ۷۸ کیلو و ۷۸۰ گرم حشیش که در صندوق عقب و زیر صندلی ها جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: همچنین ۳ سوداگر مرگ در این عملیات دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ هاشمی فر خاطر نشان کرد: مقابله با سوداگران مرگ از اولویت های کاری نیروی انتظامی است و پلیس هرگز اجازه نخواهد داد قاچاقچیان افیونی جولان بدهند و با آنان برخورد قاطع و قانونی می کند.

به هنگام برخورد با خودروی متوقف بدون سرنشین چکار کنیم

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: رانندگانی که با وسیله نقلیه متوقفی که سرنشین ندارد تصادف می کند نباید محل وقوع تصادف را ترک کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدرضا محمدی” بیان داشت: بر اساس ماده ۹۲ آیین نامه راهنمایی و رانندگی: رانندگانی که با وسیله نقلیه متوقفی که سرنشین ندارد تصادف می نمایند؛ نباید محل وقوع تصادف را ترک کنند.

وی افزود: در صورت مراجعه نکردن راننده و یا مالک آن، باید ماموران راهنمایی و رانندگی را از هویت و نشانی کامل خود آگاه سازند.

رئیس پلیس راهور اصفهان ادامه داد: در صورت دسترسی نداشتن به پلیس، شماره و مشخصات خود و وسیله نقلیه را بر روی کاغذی نوشته و در محلی قابل دیدن بر روی وسیله نقلیه متوقف، الصاق نمایند.

دستگیری سارق با ۱۱ فقره سرقت در فلاورجان

گروه استان ها – اصفهان – فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان از دستگری سارق اماکن خصوصی با ۱۱ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “ایرج کاکاوند” در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان دستگیری سارق یا سارقین در دستور کار مامورین انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: مامورین انتظامی این فرماندهی طی یک سری اقدامات اطلاعاتی وفنی موفق به شناساسی سارقی در این رابطه شده که طی هماهنگی های بعمل آمده در مخفیگاهش دستگیر وبه مقرانتظامی منتقل شد.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: متهم در تحقیقات پلیسی به ۱۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان اعتراف نمود .

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان در پایان با اشاره به اینکه متهم با تشکیل پرونده و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را با تلفن ۱۱۰ در میان بگذارند.

دستگیری باند ۴ نفره سارقان موتورسیکلت

گروه استان ها – اصفهان – فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان از دستگیری باند ۴ نفره سارق موتورسیکلت که اقدام به اوراق موتورسیکلت های سرقتی می کردند خبر داد.

سرهنگ “ایرج کاکاوند” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت موتورسیکلت از شهروندان در شهرستان مامورین این فرماندهی وارد عمل شدند.

وی افزود: پس از انجام اقداماتی تخصصی مشخص شد این سرقت ها توسط ۴ نفر و به صورت باندی انجام شده اند که همه متهمان طی یک عملیات منسجم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان ادامه داد: متهمان این پرونده پس از سرقت موتورسیکلت ها را اوراق می کردند و هنگامی که با مستندات پلیس روبه رو شدند به ۳ فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کردند.

سرهنگ کاکاوند خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده ای تشکیل و همه سارقان برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

این مقام انتظامی ضمن تشکر از همیاری و تعامل مردم با پلیس از شهروندان خواست، ضمن رعایت نکات حفاظتی در نگهداری اموالشان با پلیس در تولید و حفظ امنیت مشارکت داشته و هرگونه موضوع مشکوک را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ اطلاع دهند.

داستان ادامه دار فیشینگ کارت های بانکی با شگرد پیامک جعلی ابلاغ الکترونیکی

گروه استان ها-اصفهان- رئیس پلیس فتای استان درخصوص شگرد جدید کلاهبرداران سایبری به بهانه ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی (ثنا) با استفاده از پیامک حاوی لینک جعلی هشدار داد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : اخیراً شاهد افزایش پیامک های جعلی به بهانه ثبت نام و مشاهده ابلاغ الکترونیکی در سامانه ثنا هستیم، اطلاعات شخصی و بانکی شهروندان را دریافت و از این طریق اقدام به کلاهبرداری و برداشت از حساب آنها می کنند.

وی افزود: غیر از سامانه رسمی و مورد تایید سازمان های مربوطه سایر لینک های متفرقه یا تماس ها و پیامک ها قابل اعتماد نیستند و اغلب این پیام ها از طریق سرشماره های ناشناس ارسال می شود.

رئیس پلیس فتای استان اظهار داشت: متاسفانه برخی از شهروندان در هنگام ورود به سامانه ها به نشانی سایت توجه نکرده و با جستجو از طریق موتورهای جستجو و یا رفتن به لینک‌هایی که در شبکه های اجتماعی معرفی شده در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: پیامک ارسالی از سوی قوه قضاییه فاقد لینک است و به هیچ وجه جهت مشاهده ابلاغ الکترونیک قضایی نیاز به واریز وجه نمی باشد، بنابراین صرفاً به سامانه eblagh.adliran.ir مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف جداً خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در‌ میان بگذارند.

کلاهبرداری اینترنتی در قالب “فروش پکیج لاغری “

گروه استان ها- اصفهان- فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی با ۷ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ”غلامرضا براتی ” در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه گفت :در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در سایت تبلیغاتی دیوار او را فریب داده و مبلغ ۷ میلیون ریال از او کلاهبرداری کرده، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

وی اظهار داشت : شاکی مدعی بود در سایت تبلیغاتی دیوار با یک آگهی در زمینه” فروش پکیج لاغری ” مواجه شده و با فرد مورد نظر تماس برقرار می کند که از او مبلغ ۷ میلیون ریال تقاضا می کند.

سرهنگ “براتی” ادامه داد:فردشاکی نیز فریب خورده و مبلغ درخواستی را علیرغم هشدار پلیس درخصوص سایتهای تبلیغی مبنی بر عدم واریز وجه تا قبل از تحویل کالا یا خدمات بدون دریافت هیچ گونه مدرک و نشانی به حساب آن فرد شیاد واریز می کند.

این مقام انتظامی بیان داشت : ماموران پلیس فتا با بررسی های تخصصی در فضای مجازی متهم شناسایی و دستگیری شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان به مردم توصیه کرد: قبل از خرید اینترنتی و واریز وجه به حساب فروشنده باید اطلاعات کافی از سایت مورد نظر،شخص فروشنده و جنس خریداری شده بدست آورند و تا زمانی که آن جنس را مشاهده و از صحت و سالم بودن آن اطمینان حاصل نکرده اند از پرداخت وجه خودداری نمایند.

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x