اجتماعی استان اقتصادی تصاویر چندر رسانه فرهنگ و هنر یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

بومی سازی فناوری های راهبردی صنعت مخابرات کشور با امضای تفاهمنامه تامین تجهیزات ارتباطی

بومی سازی فناوری های راهبردی صنعت مخابرات کشور با امضای تفاهمنامه تامین تجهیزات ارتباطی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

آیین تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک شرکت مخابرات ایران  با معاونت علمی ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، با هدف بومی سازی فناوری های راهبردی صنعت مخابرات کشور،  امروز سه شنبه ۱۲ مردادماه  ۱۴۰۰ با حضور مدیران ارشد حوزه ارتباطات ،معاونت فناوری ریاست جمهوری، شرکت مخابرات ایران، سازمان فناوری اطلاعات و  پست بانک ایران برگزار شد.

بر اساس مفاد این تفاهمنامه ، استفاده از ظرفیت های مهم زیرساختی شرکت مخابرات به منظور رفع نیازمندی های همه جانبه بازار ارتباطات کشور و رشد و توسعه محصولات و خدمات دانش بنیان در اولویت فعالیت ها قرار می گیرد.

بر اساس این گزارش، احصاء و شناسایی نیازهای رو به افزایش مجموعه مخابرات در بخش نرم افزاری به منظور مرتفع ساختن آن ها با معرفی و حمایت از شرکت های دانش بنیان فعال در صنایع مرتبط مخابراتی، بند اساسی و مهم این تفاهم نامه است.

مهندس سلطانی ، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در ضمن برگزاری مراسم امضای تفاهمنامه با اشاره به اهمیت شرکت ها و صنایع دانش بنیان  در حوزه مخابرات گفت: شرکت مخابرات ایران با تجمیع نیازمندی های خود در بخش های مختلف که با صنایع دانش بنیان در ارتباط هستند، با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، در امر کاهش وابستگی به محصولات خارجی و حمایت از تولید داخل  گام های مهمی طی می کند.

وی افزود: شرکت مخابرات ایران بر اساس مفاد این تفاهمنامه نیازمندی های خود در بخش تجهیزات اکتیو شامل تجهیزات روتر، سوییچ، انتقال و دسترسی را به معاونت علمی منتقل می کند تا با استفاده از توان غنی شرکت های بومی ، این نیازها به بهترین وجه توسط تولیدات داخلی تامین شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: در شرایط اقتصادی حال حاضر که تمام شرکت ها آن را درک می کنند، امضای این تفاهمنامه بهترین راه حل برای ادامه کار تولید، تحقیق و حمایت واقعی از صنایع دانش بنیان داخلی است.

مهندس سلطانی با  تاکید بر مانع زدایی و پشتیبانی از تولید اظهار داشت: به حداقل رساندن ریسک فعالیت در حوزه تولید، بومی سازی و پیشرفت همه جانبه صنعت مخابرات، سفارش برای تهیه یک میلیون مودم VDSL  از طریق شرکت های دانش بنیان داخلی با هدف تغییر نسل ارتباطات ثابت و گسترش فناوری پیشرفته با اجرایی شدن این تفاهمنامه محقق می شود.

وی همچنین تصریح کرد: شرکت مخابرات ایران با توجه به نیازهای روزافزون خود به تولیدات باکیفیت داخلی  به خصوص تجهیزات “های تک” ضمن ارزش نهادن به تولید داخل  این تفاهمنامه مهم و راهبردی را به امضا می رساند.

بر اساس مفاد این تفاهمنامه، صندوق نوآوری  وشکوفایی  نیز متعهد می شود ضمن تسهیل خرید محصولات دانش بنیان توسط شرکت مخابرات ایران، منابع وام کم بهره را به شرکت های دانش بنیان تولید کننده محصول در صورت پذیرش در کمیته طرح های ملی ارائه دهد.

گفتنی است این تفاهم نامه بین تمام طرفین در ۱۲ ماده و ۶ نسخه، تنظیم و پس از امضا بین طرفین مبادله شد.

طرفین این تفاهم نامه شامل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت مخابرات ایران، سازمان فناوری اطلاعات و  پست بانک ایران است.

 این تفاهم نامه به امضای مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، دکتر علی وحدت، رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر مهدی محمدی ، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال، دکتر امیر ناظمی، رییس سازمان فناوری اطلاعات، دکتر بهزاد شیری، مدیرعامل پست بانک و دکتر خیاطیان رییس مرکز موسسات دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری رسید.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x