اجتماعی استان اقتصادی تصاویر چندر رسانه سیاسی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

ارتباط دولت آتی باهمسایگان تقویت شود،آمریکا از زورگویی دست بردارد

ارتباط دولت آتی باهمسایگان تقویت شود،آمریکا از زورگویی دست بردارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم باید در عرصه سیاست خارجی ارتباط خود را با کشورهای منطقه و به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس تقویت کند.

پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از مهر ، محمود احمدی بیغش ، با بیان اینکه ما هر چقدر در مقابل دشمنان انفعال داشته باشیم آنان جری‌تر می‌شوند، اظهار داشت: در این هشت سال دولت روحانی از روی انفعال و ضعف با دشمنان برخورد کرد و دیدیم که آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی ضربات مهلکی به ما زدند.

وی متذکر شد: کشورمان چندین سال معطل برجام شد و در نهایت هم راه به جایی نرسید و هر کشوری هم که با ایران معامله تجاری برقرار کرد، با تشر آمریکایی‌ها فرار کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: رفتار اشتباه دولت یازدهم و دوازدهم باعث شد که ما عقب‌گرد داشته باشیم و از منافع خود عقب‌نشینی کنیم.

احمدی بیغش درباره رویکرد دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی، اظهار داشت: ما با هر کشوری به جز رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار می‌کنیم. در واقع هر کشوری که انقلاب و مردم ایران را محترم بشمارد و به طور عادلانه با ما ارتباط داشته باشد، دولت ایران هم با آنان ارتباط برقرار می‌کند اما هر کشوری که منافع ما را محترم نشمارد، در دیپلماسی ما جایی ندارد.

وی تاکید کرد: آمریکا هم باید از زورگویی و قلدری خود دست بردارد، حقوق مردم ایران را باید محترم بشمارد و وظایف خود را انجام دهد و جهانیان بدانند که ما مشکلی برای ارتباط با کشورهای دنیا نداریم.

نماینده مردم شازند در مجلس تصریح کرد: دولت سیزدهم باید در عرصه سیاست خارجی ارتباط خود را با کشورهای منطقه و به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس تقویت کند چرا که دولت روحانی نگاه خوبی در این هشت سال به کشورهای حوزه خلیج فارس نداشت و نباید این نگاه اشتباه ادامه یابد.

احمدی بیغش تاکید کرد: ما می‌توانیم با کمک کشورهای منطقه و به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس امنیت منطقه را خودمان تأمین کنیم. کشورهای حوزه خلیج فارس و منطقه هم نباید امیدوار به کشورهای خارج از منطقه باشند و بدانند که خودشان می‌توانند با یک تعامل و همکاری منطقه‌ای منافعشان را تأمین کنند.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x