اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه سیاسی فرهنگ و هنر

درخواست توقف اجرای رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری

درخواست توقف اجرای رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با ارسال نامه‌ای به رییس قوه قضاییه، توقف اجرای رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری را خواستار شد.

دیوان عدالت اداری در رسیدگی به شکایت سازمان بازرسی کل کشور، رای به ابطال بند «ب» دستورالعمل ماده (۱۰) آیین‌نامه اجرایی قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها را داده است.

بر اساس این رای، راه‌اندازی فعالیت‌هایی نظیر احداث گل‌خانه، واحدهای پرورش انواع دام، طیور و آبزیان، پرورش قارچ و… فقط در داخل روستا تغییر کاربری نبوده و اراضی خارج از بافت مسکونی تغییر کاربری محسوب و فرایند سخت، پیچیده، طولانی و پرهزینه تغییر کاربری برآن‌ها شامل می‌شود.

یکی از شرایط و فرایندهای مسیر تغییر کاربری داشتن سند مالکیت تک برگی است که عملاً تهیه آن برای سرمایه‌گذاران خرد و روستایی و کشاورزی امکان‌پذیر و میسر نمی‌باشد و همین امر موجب کاهش شدید صدور مجوزهای تولیدی و روستایی شده است.

این در حالی است که رای صادره، قطع نظر از ایرادات قانونی ناشی از استنباط ناصحیح از قوانین، از حیث نتیجه نیز پیامدهای ناصواب؛ مغایر کمال و توسعه‌یابی و به شدت مانع تولید و کسب و کار و سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های مهندسی و جدید در بخش کشاورزی و منابع طبیعی شده است و آمار و اطلاعات صدور مجوزها نیز حاکی از کاهش قابل توجه میزان صدور مجوزها پس از صدور رای شده است.

بر این اساس، در نامه شاهرخ رمضان‌نژاد به حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، درخواست شده است، برای جلوگیری از آثار خسارت بار اجرای رای صادره توسط دیوان عدالت اداری، اجرای آن متوقف و مورد رسیدگی مجدد قرار گرفته و امور در جهت پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید و تسهیل و روان‌سازی برای مردم تغییر داده شود.

نامه رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور به رییس قوه قضاییه

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x