اجتماعی استان اقتصادی بین الملل تصاویر چندر رسانه سیاسی فرهنگ و هنر

ایران و روسیه در بخش فرهنگی و اقتصادی تعامل ضعیفی دارند

ایران و روسیه در بخش فرهنگی و اقتصادی تعامل ضعیفی دارند

سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه گفت: با وجود روابط نزدیک دو کشور ایران و روسیه در حوزه‌های سیاسی نظامی و فنی اما دو طرف در بخش فرهنگی و اقتصادی مناسب، تعامل ضعیفی دارند.

پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از مهر ، «مراد زبارف» وزیر کشاورزی جمهوری تاتارستان روسیه در دیدار با «کاظم جلالی» سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشاورزی و دامداری دو طرف خواستار برقراری همکاری گسترده با ایران شد.

مراد زبارف با بیان اینکه ۱۰۰۰ شرکت مختلف در زمینه کشاورزی تولیدات دامی در جمهوری تاتارستان فعال است، گفت: سال گذشته به ارزش ۲۸۸ میلیون دلار به کشورهای مختلف صادرات داشتیم و این جمهوری در زمینه تولیدات دامی و کشاورزی در روسیه مقام اول را دارد.

وی گفت: جمهوری تاتارستان در زمینه محصولات حلال فعالیت‌های گسترده‌ای دارد و فقط سال گذشته ۳۰۰ هزار تن محصول حلال تولید شد.

وزیر کشاورزی جمهوری تاتارستان روسیه خواستار این شد که با تشکیل کارگروهی اولویت‌های دو طرف مشخص و مقدمات همکاری‌های در زمینه‌های کشاورزی و تولیدات دامی آغاز شود و در واقع ایران و تاتارستان تولید مشترک داشته باشند.

کاظم جلالی سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه با استقبال از پیشنهاد وزیر کشاورزی جمهوری تاتارستان، گفت: با وجود روابط نزدیک دو کشور ایران و روسیه در حوزه‌های سیاسی نظامی و فنی اما دو طرف در بخش فرهنگی و اقتصادی مناسب، تعاملات ضعیفی دارند.

وی گفت: در عین حال با وجود شرایط سخت کرونایی و فشارهای تحریمی تبادل تجاری دو کشور در سال گذشته ۴۴ درصد و میزان صادرات ایران به روسیه ۱۰۵ درصد افزایش یافت.

سفیر ایران در روسیه با استقبال از پیشنهاد وزیر کشاورزی ابراز امیدواری کرد: تا طی حداکثر دو ماه آینده شرایط تشکیل این کارگروه فراهم شود و دو طرف با اولویت بندی نیازها شرایط آغاز همکاری را فراهم نمایند.

جلالی همچنین در این ملاقات خواستار ایجاد مرکز تجاری ایرانیان در کازان برای عرضه محصولات دامی و کشاورزی شد که با موافقت وزیر کشاورزی جمهوری تاتارستان مواجه شد.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x