اجتماعی استان تصاویر چندر رسانه فرهنگ و هنر یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

آزادی ۱۵۷ تن از مددجویان ندامتگاه تهران بزرگ از زندان

آزادی ۱۵۷ تن از مددجویان ندامتگاه تهران بزرگ از زندان

آزادی ۱۵۷ تن از مددجویان ندامتگاه تهران بزرگ از زندان

۱۵۷ نفر از مددجویان ندامتگاه تهران بزرگ با استفاده از ظرفیت نهادهای ارفاقی قانونی و یا کمک خیرین از زندان آزاد شدند.

پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از مهر، احمدعلی فیروزجایی، معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها در حاشیه برنامه حضور قضات و دادیاران دادستانی تهران در ندامتگاه تهران بزرگ، اعلام کرد: این برنامه به دستور دادستان محترم تهران، در آستانه عید سعید قربان و در تداوم اجرای سیاست‌های حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری انجام شد و در اعیاد و مناسبت‌های پیش رو هم ادامه خواهد داشت.

معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها افزود: در نتیجه این برنامه بنا به تشخیص قضات ناظر بر زندان، ۱۲۶ تن از مددجویان، مشمول استفاده از نهادهای ارفاقی ماده ۱۴ دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری و همچنین ماده ۲۰۰ آئین نامه سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی تشخیص داده شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گفته فیروزجایی اعطای مرخصی منتهی به آزادی، آزادی تحت سامانه‌های الکترونیک، آزادی مشروط و برخورداری از عفو و تخفیف مجازات از جمله نهادهای ارفاقی قانونی است که در صورت احراز اصلاح و حسن رفتار مددجویان پس از تحمل مدت معینی از حبس شامل حال آنان می‌شود.

فیروزجایی افزود: حضور مستمر قضات و دادیاران پرونده‌ها در زندان و رسیدگی به مسائل و مشکلات مددجویان با استفاده از ظرفیت نهادهای ارفاقی از اولویت‌های مورد تاکید دادستان محترم تهران در جلسات متعدد با قضات و سرپرستان نواحی ۳۲ گانه دادسرای تهران است.

معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها اضافه کرد: در این برنامه همچنین درنتیجه دیدار چهره به چهره اینجانب و جمعی از قضات و دادیاران ناظر با مددجویان و نیز گفت و گوی اعضای شعبه شورای حل اختلاف مستقر در ندامتگاه تهران بزرگ با شکات، ۳۱ تن از محکومان مالی عاجز از پرداخت رد مال، با کمک خیرین و بخشش شکات آزاد شدند.

فیروزجایی با تقدیر از همکاری خیران و نیکوکارانی که با اقدام نوع دوستانه و خداپسندانه خود، زمینه باز اجتماعی شدن ۳۱ تن از مددجویان را فراهم کردند، گفت: به همت این عزیزان ۴۵۳ میلیون تومان وجه نقد جهت کمک به ادای دیون و بدهی‌های محکومانی که عجز از پرداخت رد مال داشتند، جمع آوری شد.

بر اساس این گزارش پیگیری سیاست‌های حبس زدایی و حضور مستمر معاون دادستان و قضات و دادیاران ناظر بر زندان در زندان‌ها از اولویت‌های مهم برنامه عملیاتی ۱۴۰۰ دادستانی تهران است که در دستور کار معاونت امور زندان‌ها قرار گرفته و با جدیت دنبال می‌شود.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x