اجتماعی استان بین الملل تصاویر چندر رسانه ورزشی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

طلای دلچسب تیراندازی و برد شیرین والیبال، رکوردی که تاریخی شد

طلای دلچسب تیراندازی و برد شیرین والیبال، رکوردی که تاریخی شد

طلای دلچسب تیراندازی و برد شیرین والیبال/ رکوردی که تاریخی شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

اولین روز بازی‌های المپیک توکیو در حالی برگزار شد که ثبت اولین مدال طلای کاروان ایران و اولین نشان رشته تیراندازی کام ورزش ایران را زودتر از پیش بینی‌ها شیرین کرد.

نخستین روز رسمی سی و دومین دوره بازی‌های المپیک در توکیو امروز شنبه دوم مردادماه با شرکت نمایندگان کشورمان در هفت رشته ورزشی و کسب یک نشان طلای با ارزش دنبال شد. در این روز جواد فروغی که لقب تاریخ سازی تیراندازی و مسن‌ترین ورزشکار مدال آور ایران در المپیک را برای خود ثبت کرد توانست کاروان ایران را زودتر از آنچه پیش بینی می‌شد صاحب نشان طلا کند.

با طلای فروغی ایران به جدول مدال های المپیک وارد شد. طلای فروغی که همراه با رکوردشکنی وی در این بازی‌ها همراه بود مورد توجه رسانه‌های مختلف قرار گرفت. وی با ۴۲ سال سن و سه فرزند، پرستار بیمارستان است و تیراندازی را به صورت تفریحی و اتفاقی در سالن تیراندازی بیمارستان از سال ۹۰ آغاز کرد اما در نهایت با کسب طلای المپیک تیراندازی را به عنوان پنجمین رشته صاحب مدال در این بازی‌ها و چهارمین طلایی ایران در المپیک ثبت کرد. در این روز والیبال هم با برد برابر لهستان پر افتخار شیرینی مدال طلای ایران را بیشتر کرد.

طلایی که کام ایران را شیرین کرد

در رشته تیراندازی جواد فروغی که قبل از المپیک با کسب مدال طلای رقابت‌های قهرمانی جهان در رده نخست رنکینگ فدراسیون جهانی ایستاده بود، با هدف کسب نشان طلای المپیک مسابقه خود را آغاز کرد. فروغی در تپانچه بادی ۱۰ متر در دور مقدماتی و در بین ۳۶ تیرانداز با رکورد ۵۸۰ امتیاز در رده پنجم قرار گرفت و راهی مرحله فینال بازی‌ها شد.

وی در مرحله فینال با امتیاز ۲۴۴.۸ با ثبت بهترین رکورد و شکستن رکورد المپیک مدال طلای این بازی‌ها را از آن خود کرد تا اولین نشان طلای کاروان ایران در این رویداد ثبت کند. فروغی نخستین مدال رشته تیراندازی در بازی‌های المپیک را هم کسب کرد. همین طور با این مدال نام تیراندازی به فهرست رشته‌های مدال آور این بازی‌ها افزوده شد.

در این رشته، فاطمه کرم‌زاده و آرمینا صادقیان در مرحله مقدماتی تفنگ ۱۰ متر بادی به مصاف رقبای خود رفتند. کرم زاده با امتیاز ۶۲۴.۹ در رده ۲۳ ایستاد و صادقیان به عنوان جوان‌ترین عضو کاروان ایران با امتیاز ۶۲۲.۶ در رتبه ۳۰ قرار گرفت. نکته قابل توجه این بود که فاطمه کرم‌زاده و آرمینا صادقیان تنها دختران محجبه حاضر در این رقابت نبودند و تیرانداز مصری هم با حجاب به رقابت پرداخت.

طلای دلچسب تیراندازی و برد شیرین والیبال/ رکوردی که تاریخی شد

تکرار تراژدی دوچرخه سواران در المپیک؛ نرسیدن به خط پایان

امروز سعید صفرزاده تنها رکابزن ایران در بازی‌های المپیک در مسابقه استقامت جاده مردان شرکت کرد. در این مسابقه ۱۳۰ ورزشکار مسافت ۲۳۴ کیلومتری را طی کردند اما رکابزن ایران بعد از طی ۱۰۰ کیلومتر نتوانست به مسابقه ادامه دهد و از خط پایان گذر نکرد تا شاهد تکرار تراژدی عدم عبور رکابزنان از خط پایان مسابقات المپیک باشیم.

هادی پور با مصدومیت حذف شد

آرمین هادی‌پور یکی از امیدهای کسب مدال در وزن ۵۸- کیلوگرم تکواندوی کشورمان با وجود آسیب دیدگی که داشت در اولین مسابقه توانست تکواندوکاری از کلمبیا را شکست دهد. وی در دور دوم نتوانست نماینده آرژانتین را از پیش رو بردارد. وی با این باخت منتظر نتیجه نماینده آرژانتین شد که با حذف ورزشکار این کشور، نماینده ایران هم از جدول رقابت‌ها حذف شد و به کار خود پایان داد.

طلای دلچسب تیراندازی و برد شیرین والیبال/ رکوردی که تاریخی شد

پایان رؤیای شیرین شمشیربازی

ایران شمشیربازی، سه نماینده در بخش انفرادی اسلحه سابر داشت. شمشیربازان شروع طوفانی داشتند و این امید بود که بتوانند صاحب مدال شوند. محمد رهبری شمشیرباز کشورمان در مرحله یک شانزدهم نهایی، مقابل نفر ششم رنکینگ جهان از فرانسه قرار گرفت و با پیروزی برابر وی به جمع ۱۶ شمشیرباز برتر رسید. وی در دور دوم مقابل نماینده ایتالیا نفر ۱۱ رنکینگ جهان باخت و حذف شد.

مجتبی عابدینی هم در اولین مسابقه شمشیرباز کانادا را شکست داد اما در دومین مسابقه خود در جدول حذفی برابر ورزشکار مجارستان شکست خورد و از صعود به مرحله یک چهارم نهایی بازماند.

علی پاکدامن دیگر شمشیرباز ایران با رنکینگ ۲۱ در اسلحه سابر و در مرحله یک‌شانزدهم نهایی مقابل نماینده مجارستان با رنکینگ ۱۲ ایستاد و وی را شکست داد. نماینده ایران در جدول یک هشتم نهایی برابر شمشیرباز آلمان پیروز شد اما در سومین مبارزه خود از نماینده مجارستان شکست خورد تا به این ترتیب پرونده تیم سابر ایران در رقابت‌های انفرادی بدون مدال بسته شود. دو شمشیرباز ایران برابر یک ورزشکار از مجارستان مغلوب شدند.

طلای دلچسب تیراندازی و برد شیرین والیبال/ رکوردی که تاریخی شد

حذف زودهنگام عالمیان و عصبانیت عجیب پینگ پنگ باز ایران!

نیما عالمیان در مرحله مقدماتی رشته تنیس روی میز با نتیجه ۴ بر ۱ مقابل پائول درینکال از انگلیس شکست خورد تا خداحافظی زودهنگامی با مسابقات داشته باشد. عالمیان در طول این مسابقه با پرت کردن راکت روی میز و زدن توپ سرویس به هوا از داور اخطار دریافت کرد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز دلیل این مسئله را داوری دانست و گفت: رفتار نیما را کسی تأیید نمی‌کند اما داور باعث این اتفاق شد. در مسابقات المپیک که اولین مسابقه حساسیت زیادی دارد و کوچک‌ترین اشتباه داور می‌تواند نتیجه را تغییر دهد.

طلای دلچسب تیراندازی و برد شیرین والیبال/ رکوردی که تاریخی شد

شروع خوب «شه‌بخش» در بوکس

دانیال شه‌بخش بوکسور وزن ۵۷ کیلوگرم ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، در نخستین مبارزه خود (مرحله یک شانزدهم) به مصاف “محمد حاموت” از مراکش رفت که با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی دست یافت. این بوکسور مراکشی سابقه قهرمانی در قاره آفریقا را داشت.

بوکسور سبک وزن ایران در دور بعد روز باید مقابل ورزشکار کوبایی که مدال طلای جهان دارد مسابقه دهد.

طلای دلچسب تیراندازی و برد شیرین والیبال/ رکوردی که تاریخی شد

برد شیرین والیبال برابر قهرمان جهان

تیم ملی والیبال مردان ایران عصر روز شنبه در اولین مسابقه خود برابر تیم لهستان قهرمان جهان قرار گرفت و در نهایت ۳ بر ۲ پیروز شدند. والیبالیست‌های ایران گیم اول را با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به لهستان واگذار کرد. شاگردان آلکنو ست دوم و وسوم را با نتیجه مشابه ۲۵ بر ۲۲ پیروز شدند. در ست چهارم این لهستان بود که با همین نتیجه یعنی ۲۵ بر ۲۲ برابر تیم ما به برتری رسید تا بازی به ست پنجم کشیده شود. در ست آخر بازی امتیاز به امتیاز پیش رفت و همین مسئله حساسیت بازی را بین دو تیم زیاد کرده بود در نهایت این والیبالیست‌های شایسته ایران بودند که توانستند ۲۳ بر ۲۱ برنده شوند و پیروز از زمین بیرون بیایند.

تبریک تلفنی وزیر ورزش به فروغی و دیدار باخ از سالن تیراندازان

مسعود سلطانی فر در گفتگوی تلفنی پس از قهرمانی جواد فروغی در مسابقات تیراندازی المپیک گفت: در تهران در گوش جواد فروغی گفتم که به احتمال زیاد در المپیک طلایی است. او ورزشکار مصمم و متدینی است و توانست مزد تلاش و زحمت‌هایش را بگیرد.

همچنین در دومین روز از بازی‌های المپیک توکیو توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک با حضور در محل برگزاری رقابتهای تیراندازی از مسابقات و سالن‌ها بازدید کرد. باخ در این بازدید با ورزشکاران هم گفت‌وگو کرد و عکس یادگاری گرفت.

حضور داور ایرانی در دوچرخه سواری
اولین روز از رقابت‌های دوچرخه سواری المپیک در بخش استقامت جاده مردان و با کسب مدال طلا توسط رکابزن اکوادور همراه بود. در این رویداد برای دومین بار شاهد حضور مجید ناصری داور بین المللی کشورمان برای قضاوت بودیم.

طلای دلچسب تیراندازی و برد شیرین والیبال/ رکوردی که تاریخی شد

تاکید بر زدن ماسک و ادامه شیوع کرونا در دهکده بازی‌ها

ورزشکاران در المپیک توکیو باید در تمامی شرایط ماسک‌های خود را به همراه داشته باشند در غیر این صورت کمیته بین المللی المپیک ورزشکاران را جریمه خواهد کرد. سایت کیودو به نقل از یکی از مسئولان برگزاری المپیک گفت: ما مجبور می‌شویم که مرتباً تأکید کنیم که پوشیدن ماسک ضروری است. در صورت رفتار نامناسب و برداشتن ماسک با این مسئله مقابله خواهیم کرد.

این تذکر در حالی به ورزشکاران داده شده است که در یکی دو روز اخیر تعداد کرونایی های دهکده در بخش پیمانکاران و ورزشکاران کشورهای مختلف از جمله آمریکا افزایش یافته است. حتی دو عضو تیم والیبال ایران هم به دلیل مشکوک بودن از لحاظ تماس با فرد کرونایی از حضور در بازی ایران و لهستان بازماندند.

طلای دلچسب تیراندازی و برد شیرین والیبال/ رکوردی که تاریخی شد

باز هم چینی‌ها اولین طلا را صید کردند

در اولین روز رسمی بازی‌های المپیک توکیو، یانگ کیان تیرانداز زن چینی در ماده ۱۰ متر بادی توانست علاوه بر کسب اولین مدال طلای بازی‌ها و اولین نشان کشورش رکورد المپیک را به نام خود ثبت کند. وی دومین ورزشکاری است که رکورد المپیک را جابجا می‌کند. پیش از این تیرانداز کره جنوبی در دور مقدماتی بازی‌ها رکورد جدیدی برای خود ثبت کرده بود. جواد فروغی تیرانداز شایسته کشورمان هم سومین رکورد المپیک را در بخش خود جابجا کرد. در این روز شاهد توزیع مدال در رشته‌های تیراندازی، دوچرخه سواری، شمشیربازی، تیروکمان میکس، تکواندو و جودو بودیم که سهم ایران یک مدال طلای با ارزش در تیراندازی مردان بود.

سی و دومین دوره بازی‌های المپیگ توکیو از اول تا هفدهم مردادماه برگزار می‌شود و ایران با ۶۶ ورزشکار در این رویداد شرکت کرده است. ایران در دومین روز این دیدارها صاحب یک نشان طلا توسط جواد فروغی در رشته تیراندازی شد.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x