اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه فرهنگ و هنر یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

فیلم های ١٠ زبانه معرفی اصفهان، با فرهنگ کشورهای هدف، سنخیت کامل دارد

فیلم های ١٠ زبانه معرفی اصفهان، با فرهنگ کشورهای هدف، سنخیت کامل دارد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مجید عرفانیان، کارگردان فیلم‌های بین المللی ده زبانه معرفی اصفهان، تولید اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان که امروز با حضور شهردار اصفهان، مدیران شهری و فعالان حوزه گردشگری رونمایی شد، گفت: من مشهدی هستم، هفت ساله بودم که برای نخستین بار به همراه پدرم به اصفهان سفر کردم و اولین تصاویری که از اصفهان در ذهن من ثبت شده گشت و گذار در کنار مادی های اصفهان است.

وی ادامه داد: بعدها که شانس سفر کردن به سایر شهرهای جهان را پیدا کردم، تصمیم گرفتم از شهرهای جهان از جمله اصفهان فیلم بسازم.

عرفانیان ادامه داد: دو سال پیش از این فیلمی از شهر اصفهان ساختم و به ادامه سفرهای شخصی پرداختم، تا زمانی که با شیوع ویروس کرونا این سفرها نیز متوقف شد؛ در آن زمان شهرداری اصفهان ایده ساخت فیلم معرفی اصفهان را ارائه و مصرانه پیگیر تحقق آن بود از این رو به اصفهان آمده و این فیلم را ساختم.

وی گفت: فیلم‌هایی که به ۱۰ زبان ساخته شده هر کدام حدود پنج دقیقه است که کاملاً متناسب با فرهنگ آن کشور و با سنخیت کامل با آنها ساخته شده است، به طوری که مردم هر یک از این شهرها با تماشای فیلمی که به زبان آنها ساخته شده کاملاً درک می‌کنند اصفهان چه شهری است.

کارگردان این فیلم ها اظهار کرد: در فیلم خواهرخوانده‌ها نیز همه شباهت‌های ظاهری، فرهنگی و حتی غذاهایی که در این شهرها شباهتی با غذاهای اصفهان دارد معرفی شده و در مجموع حدود هفت ماه برای ساخت این فصل‌ها زمان گذاشته و فیلمبرداری در سه فصل مختلف انجام شده است.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x