اجتماعی استان اصفهان تصاویر دین و اندیشه فرهنگ و هنر یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

راه اندازی ۲۳ مرکز نیکوکاری در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰

راه اندازی ۲۳ مرکز نیکوکاری در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰

راه اندازی ۲۳ مرکز نیکوکاری در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

راه اندازی۲۳ مرکز نیکوکاری در سه ماهه نخست امسال و رشد ۹۸ درصدی درآمد این مراکز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نشان از همت بلند خیران در رفع نیاز محرومان محلات است.

حمیدرضا طاهری معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان، گسترش مراکز نیکوکاری از بعد کیفی و کمی را در شناسایی خیران و جذب منابع برای فقرزدایی موثر دانست و اظهار داشت: با راه اندازی ۲۳ مرکز نیکوکاری در سه ماهه نخست سال جاری، در حال حاضر ۴۵۰ مرکز نیکوکاری در استان فعالیت می کنند و پیش بینی می شود با روند پیش رو تعداد این مراکز افزایش یابد.

طاهری با اشاره به عملکرد مراکز نیکوکاری فعال در سه ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه در سال قبل، گفت: نگاهی گذرا بر عملکرد این مراکز حکایت از آن دارد که با توجه به افزایش مراکز نیکوکاری در این مدت، بیش از ۷۹ میلیارد تومان کمک های مردمی جمع آوری شده، که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۹۸ درصد رشد داشته است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی، با تاکید بر اینکه مراکز نیکوکاری درون هر محله با هدف شناخت نیازمندان و خیران همان محله راه اندازی می شوند، گفت: مردمی بودن این مراکز در شناسایی نیازمندان و تامین نیازها از طریق مساعدت خیران ظرفیت خوبی است که سبب رفع محرومیت ها خواهد شد.

وی ادامه داد: درآمد مراکز نیکوکاری در سال ۱۳۹۹ با رشد ۲۳۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان رسید.

طاهری گفت: مبالغ جمع آوری شده در این مراکز به صورت نقدی به مبلغ ۳۷ میلیارد و ۸۴۵ میلیون تومان، در قالب کالا به ارزشی بالغ بر ۱۵۳ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان و در قالب بسته های خدماتی به مبلغ ۹ میلیارد و ۲۷۶ میلیون تومان به نیازمندان تحت پوشش ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد مراکز نیکوکاری زیرساخت حضور مردم در عرصه نیکوکاری را بیش از پیش فراهم کرده است، گفت: با تقویت و ساماندهی مراکز نیکوکاری تخصصی می توان از ظرفیت های مردمی برای توسعه بخشیدن به کمک های خیران در تمامی حوزه ها و رفع دغدغه های نیازمندان استفاده کرد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x