اجتماعی استان تصاویر تهران چندر رسانه خوزستان فرهنگ و هنر یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

آمریکا به این نتیجه رسید که «صدام» برنده جنگ نیست

آمریکا به این نتیجه رسید که «صدام» برنده جنگ نیست

آمریکا به این نتیجه رسید که «صدام» برنده جنگ نیست

فرمانده پیشین دوران دفاع مقدس گفت: آمریکایی‌ها در سال ۶۵ به این نتیجه رسیدند که «صدام» دیگر برنده جنگ نیست و اگر حمایت قدرت‌های بزرگ نباشد، او از ایران شکست می‌خورد.

پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از مهر ، مراسم رونمایی از کتاب جنگ و صلح اثر، «سیدمحمد مهدی دزفولی» از نشر صاد، عصر امروز در سالن قصرشیرین باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد.

در حاشیه این مراسم، حسین علائی از فرماندهان سابق دفاع مقدس و نخستین فرماندهن نیروی دریایی سپاه در سخنانی گفت: وقتی جنگ آغاز شد، مهم این بود که ما با چه راهبردهایی جنگ را به پایان ببریم.

وی افزود: حضرت امام (ره) تا زمان آزادسازی خرمشهر اعتقاد داشتند که نتیجه جنگ باید به ساقط شدن حزب بعث و رژیم صدام توسط مردم عراق منجر شود.

فرمانده پیشین دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در اینکه امام مخالف عبور نیروها از مرز بودند، شکی نیست، مسئولین کشور امام (ره) را راضی کردند که از مرز عبور کنیم، بنده در این باره تحقیق کرده‌ام.

علائی تصریح کرد: در عملیات‌ها، پیوست‌های تبلیغاتی، لجستیکی و… داشتیم، اما در هیچ عملیاتی ندیدم که ما برای عملیات، پیوست دیپلماسی داشته باشیم.

وی افزود: فقط آقای هاشمی‌رفسنجانی بود که برای پایان جنگ طرح داشت و آن هم این بود که به طور گسترده یک عملیاتی داشته باشیم و سپس جنگ را تمام کنیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تأکید کرد: آمریکایی‌ها در سال ۶۵ به این نتیجه رسیدند که صدام دیگر برنده جنگ نیست و اگر حمایت قدرت‌های بزرگ نباشد، او از ایران شکست می‌خورد، برای همین، راهبردی تعیین کردند که این جنگ برنده نداشته باشد.

علائی خاطرنشان کرد: اگر ابتکار عمل را در مسائل حساس به دست نگیریم، حاصل کار مانند قطعنامه ۵۹۸ می‌شود و دیگران برای ما تصمیم می‌گیرند.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x