اجتماعی استان اقتصادی چندر رسانه سیاسی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

پاسخ جلیلی به اظهارات «برجامی» روحانی،گزارش وزارت‌خارجه دقیق نیست

پاسخ جلیلی به اظهارات «برجامی» روحانی،گزارش وزارت‌خارجه دقیق نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به رئیس‌جمهور گفت: می‌گویید دیوانه‌ای آمده همه چیز را بهم زده، مگر در سال ۹۶ که گفتید به من رأی دهید تا بقیه تحریم‌ها را هم رفع کنم، همان دیوانه سر کار نبود؟

پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از مهر ، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر چهارشنبه (۲۳ تیرماه) در دیدار جمعی از اصحاب رسانه با اشاره به اظهارات تازه رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه برجام در سال‌های نخست پس از توافق، اثرگذار بوده و ترامپ آن را بهم زده است، گفت: سوال اول این است که مگر برجام برای ۲ سال نوشته شده بود؟ اگر کشور را برای ۲ سال می‌خواستید اداره کنید، پس درازمدت چه می‌شود؟

وی افزود: گفتن این سخن که برجام ۲ سال خوب بود اما بعداً مشکل پیدا کرد، مثل این است که کسی فرزندش بخواهد ازدواج کند و همه به او بگویند فردی که می‌خواهد با فرزند تو ازدواج کند، آدم بدی است و ازدواج آنها فرجامی ندارد، بعد که هشدارهای آنان محقق شد، بگوید اینها ۶ ماه اول خیلی زندگی خوبی داشتند! اما بعداً همه چیز خراب شد؛ این چه استدلالی است؟

عضو شورای راهبردی روابط خارجی ایران تاکید کرد: آقای روحانی بگوید در همان ۲ سالی که او می‌گوید برجام خوب بوده، کدام بانک مرکزی کشورهای اروپایی با ما کار کرد؟، آقای روحانی توضیح دهند که کل سرمایه گذاری در آن دو سال چقدر بوده است؟

جلیلی افزود: کل سرمایه‌گذاری در کشور در سال‌های مدنظر آقای روحانی، بسیار کم‌تر از سال‌های ۹۰ تا ۹۲ بوده که اوج تحریم‌ها را تجربه کرده‌ایم.

وی با اشاره به گزارش وزارت امور خارجه به مجلس درباره برجام، گفت: نکاتی مطرح شده که دقیق نیست، لذا مفصل به آن پاسخ داده خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به رئیس‌جمهور گفت: شما که می‌گویید دیوانه‌ای آمده همه چیز را بهم زده، مگر در سال ۹۶ که گفتید به من رأی دهید تا بقیه تحریم‌ها را هم رفع کنم، همان دیوانه سر کار نبود؟

جلیلی خاطرنشان کرد: ایام انتخابات گفتم چون مسئول وضع موجود، آقای روحانی است، او بیاید تا بحث کنیم تا جواب خیلی از موضوعات روشن شود.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x