اجتماعی استان تصاویر سیستان و بلوچستان فرهنگ و هنر

هواشناسی نسبت به تشدید بارش های موسمی در برخی استان ها هشدار داد

هواشناسی نسبت به تشدید بارش های موسمی در برخی استان ها هشدار داد

سازمان هواشناسی با انتشار اطلاعیه ای نسبت به تشدید بارش‌های موسمی از پایان چهارشنبه تا یک‌شنبه در برخی از استان‌ها هشدار نارنجی رنگ صادر کرد.

پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از مهر ، سازمان هواشناسی با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به تشدید بارش‌های موسمی همراه با رشد ابرهای همرفتی از پایان چهارشنبه تا یک‌شنبه در برخی از استان‌ها هشدار نارنجی رنگ صادر کرد.

براساس تحلیل و هشدار سازمان هواشناسی بارش شدید باران و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و احتمال تگرگ، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و انسداد موقت جاده‌ها. در استان‌های هرمزگان، گلستان، نیمه جنوبی استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان، نیمه شمالی آذربایجان غربی، در روز چهارشنبه همچنین ادامه این شرایط در استان‌های هرمزگان، گلستان، نیمه جنوبی استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، شمال آذربایجان غربی، دور از انتظار نیست.

براساس این هشدار در روز پنجشنبه و جمعه در استان‌های هرمزگان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گلستان، نیمه جنوبی استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، شنبه در استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان، نیمه جنوبی استان‌های سیستان و بلوچستان و فارس، روز یک‌شنبه در استان‌های فارس، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب سیستان و بلوچستان، غرب و جنوب کرمان این شرایط ادامه دارد.

در این شرایط توصیه می‌شود از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با خطرات احتمالی، تقویت سازه‌های موقتی، احتیاط در صعود به ارتفاعات و احتیاط در چرای دام‌ها در مراتع مرتفع خودداری شود.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x