اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر تهران چندر رسانه سیاسی

قانون پرداخت سود سهام عدالت در مجلس اصلاح می‌شود

قانون پرداخت سود سهام عدالت در مجلس اصلاح می‌شود

قانون پرداخت سود سهام عدالت در مجلس اصلاح می‌شود

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: در صورت ارائه لایحه به مجلس، پرداخت سود سهام عدالت از طریق سامانه سجام قانونمند می‌شود.

پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از بازار سرمایه، محسن علیزاده به لزوم اصلاح قانون تجارت اشاره کرد و اظهار داشت: نیازسنجی و الزام در خصوص اصلاح قوانین تجارت را پیش از این انجام دادیم و به وزارت اقتصاد ارسال کردیم که هم اکنون لایحه اصلاح موادی از قانون تجارت در خصوص ورشکستگی در دستور کار مجلس است.

وی با بیان اینکه مجلس به صورت خاص به دنبال اصلاح قانون تجارت در حوزه کاهش زمان پرداخت سود به سهامداران نبوده، افزود: با توجه به جلسات برگزار شده با سازمان بورس، این موضوع را ضروری و لازم می‌دانیم تا دولت اصلاح قوانین تجارت را در این حوزه و در قالب یک لایحه به مجلس ارائه دهد تا مجلس بر آن کار کند و بتواند آن را سریعاً اصلاح کند.

علیزاده اذعان داشت: در دولت جدید هم باید سیاست به این شکل باشد تا اگر قانونی نیاز به اصلاح دارد، توسط دولت به عنوان یک لایحه به مجلس ارائه شود تا کار توسط مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، اگر این لایحه از طرف دولت به مجلس داده شود، به طور حتم این قانون با تغییر همراه خواهد شد.

وی ادامه داد: متناسب با شرایطی که امروز در بازار سرمایه شاهد هستیم، اگر نیاز باشد تا برای بهبود وضعیت بازار سرمایه این اصلاح انجام شود به طور حتم با قید فوریت در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را انجام خواهیم بود.

علیزاده تاکید کرد: جزئیات تغییر قانون تجارت نیازمند نظر کارشناسان مرکز پژوهش‌ها، فعالان اقتصادی و کانون‌های صنفی و صاحبنظران است که به دنبال آن جلسه‌ای در کمیسیون مجلس برگزار می‌شود و در آنجا به نقطه نظر مشترک خواهند رسید.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس بیان کرد: هر چقدر مدت زمان واریز سود به سهامداران کوتاه‌تر شود این اقدام به نفع بازار و سهامداران خواهد بود.

وی به نحوه واریز سود سهام شرکت‌ها به سهامداران اشاره کرد و گفت: از جمله گلایه‌هایی که سهامداران نسبت به نحوه واریز سود دارند این است که پرداخت سود از طریق سجام صورت بگیرد، در حالی که اکنون این اتفاق رخ نمی‌دهد، اما می‌توان آن را قانونمند کرد تا سود همه شرکت‌ها از طریق سامانه سجام واریز شود.

علیزاده اظهار داشت: اکنون سود برخی از شرکت‌ها به صورت داوطلبانه از طریق سامانه سجام پرداخت می‌شود، اما باید همه شرکت‌ها به صورت قانونی ملزم به پرداخت سود از طریق سامانه سجام شوند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در پایان گفت‌وگوی خود با “سنا” خاطرنشان کرد: بازار سرمایه ١٠٠ درصد تا پایان سال بیشترین بازدهی را در اختیار سهامداران قرار می‌دهد، حتی بازار سرمایه در مقایسه با سایر بازارهای موازی در کوتاه مدت هم ممکن است بیشترین بازدهی را با خود به همراه داشته باشد. با توجه به این مساله مشخص است که سرمایه گذاری بلندمدت و برای مدت یک یا دو سال بازدهی معقولی را در در مقایسه با سایر بازارها در اختیار سهامداران قرار می‌دهد.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x