اجتماعی استان اقتصادی بین الملل تصاویر حقوق بشر سیاسی

خاجی: تحریم آمریکا علیه سوریه رفع شود

خاجی: تحریم آمریکا علیه سوریه رفع شود

مشاور ارشد وزیر امور خارجه ضمن مخالفت با تحریم‌های آمریکا علیه مردم سوریه خواستار رفع هرچه سریعتر این تحریم‌ها شد. 

پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از مهر ، در دومین روز از شانزدهمین دور مذاکرات روند آستانه در شهر نورسلطان قزاقستان، هیئت جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه با هیئت‌های لبنان، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، صلیب سرخ بین الملل و عراق دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدارها هیئت جمهوری اسلامی ایران آخرین وضعیت و شرایط از جمله برگزاری انتخابات، آوارگان سوری و وضعیت پناهندگان این کشور، تحریم‌ها و سایر امور را مورد بحث و گفتگو قرار داد.

نشست کارگروه مبادله اسرا، مفقودین و بازداشت شدگان نیز با مشارکت کشورهای ضامن در روند آستانه برگزار شد.

در این نشست میرمسعود حسینیان مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه به بیان دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در این زمینه پرداخت و با تاکید بر اصول اخلاقی- انسانی خواستار تسریع در این امور شد.

هیئت‌های ترکیه، روسیه، سازمان ملل و صلیب سرخ نیز با ارائه آخرین گزارش عملکرد خود، در زمینه پیشرفت روند کار پیشنهاداتی مطرح کردند.

در پایان گفتگوهای دوجانبه و چندجانبه، نشست عمومی پایانی روند آستانه برگزار و شرکت کنندگان بیانیه نشست را مورد توافق و تأیید قرار دادند.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در گفتگو با خبرگزاری‌های مختلف از جمله خبرگزاری تاس روسیه و خبرنگاران روسی و سوری با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز انتخابات اخیر ریاست جمهوری در سوریه بر حق حاکمیت مردم تاکید کرد و ضمن مخالفت با تحریم‌های آمریکا علیه مردم سوریه خواستار رفع هر چه سریع‌تر این تحریم‌ها شد.

خاجی در نشست مطبوعاتی موضوع بازگشت آوارگان داخلی به خانه و کاشانه خود را مورد تاکید قرار داد و بر مقابله با هرگونه جریان تجزیه طلبانه و تروریستی در سوریه تاکید کرد.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x