اجتماعی استان اقتصادی تصاویر دین و اندیشه سیاسی

دولت سیزدهم با مشکلات زیادی روبه‌رو است، دولتی‌ها پاسخگو باشند

دولت سیزدهم با مشکلات زیادی روبه‌رو است، دولتی‌ها پاسخگو باشند

دولت سیزدهم با مشکلات زیادی روبه‌رو است/ دولتی‌ها پاسخگو باشند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت روحانی باید درباره دلار ۳ هزار تومانی که ۳۰ هزار تومان شد، اوضاع بازار سکه و ارز، معیشت مردم و کارهای بسیاری که انجام نگرفت پاسخگوی مردم باشند.

پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از مهر، لاله افتخاری، انتخاب سید ابراهیم رئیسی را نشانه مطالبه مردم برای اصلاح وضع موجود دانست و اظهار داشت: رویکرد مردم در انتخاب سید ابراهیم رئیسی نشانگر این است که مشکلات زیادی دارند که برای رفع آنها به دنبال راه حل هستند، البته رئیس جمهور بعدی وارث مشکلاتی خواهد بود که در این هشت سال ایجاد شده یا بخشی مسائل که از دوره‌های قبل باقی مانده است.

وی افزود: البته این مشکلات در یک شب به وجود نیامده‌اند، گرچه خرابی و ویرانی در لحظه اتفاق می‌افتد و تلاش و زمان نمی‌خواهد، اما درست کردن و ساختن بسیار سخت و زمان‌بر است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم با مسائل پیچیده خارجی مواجه است، اظهار کرد: همچنین تحریم‌ها و تهدیدهای جدیدی از سوی کسانی که دوست نداشتند این دیدگاه روی کار بیاید و در خدمت مردم باشد پیش روی دولت بعدی خواهد بود.

افتخاری با اشاره به اینکه دولت آینده با مسائل مربوط به رقیب ناموفق نیز روبه رو خواهد بود، عنوان کرد: مدیران و مسئولانی که در این مدت به رانت عادت کرده‌اند، دوست ندارند شرایط عوض شود، این در حالی است که از طرف دیگر ماجرا، مردمی که حق آنها پایمال شده، انتظار دارند که به حق خود برسند.

وی تاکید کرد: مشکلات عدیده ای در مسیر وجود دارد اما با توجه به توانمندی، اشراف به کار، روحیه استفاده از خرد جمعی و ظرفیت‌های مختلف و مردمی بودن رئیس جمهور منتخب امید داریم با همراهی ملت و عنایت خدا در این مسیر پیش برویم، البته رسیدن به این اهداف زمان و صبر می‌طلبد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به این سوال که تکلیف مسببان وضع موجود بعد از اتمام دوره مسئولیتشان چه خواهد شد؟، بیان کرد: همه مسئولان باید به قوه قضائیه، مجلس و مردم پاسخگو باشند و اگر کم کاری داشته‌اند یا اشتباه عمل کرده‌اند یا به هر شکلی به منافع مردم آسیب زده‌اند باید درباره عملکرد خود طبق قانون جوابگو باشند.

افتخاری ادامه داد: اینکه فرد مسئولی هر کاری دوست داشته باشد در زمان فعالیت خود انجام بدهد و وقتی دوره کارش تمام شد به همراه خانواده بارش را ببندد و برود، اصلاً قابل پذیرش نیست.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت امیرالمومنین (ع)، تصریح کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند که «من در گرو و مدیون مطالبی که گفتم، هستم»، بنابراین امام علی که معصوم بود خود را پاسخگو می‌دانست لذا در حکومتی که الگوی آن حکومت علوی است همه پاسخگوی مردم هستند. مسئولین باید عملکرد خود را کامل و شفاف توضیح بدهند.

نماینده ادوار مجلس در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به عدم رسیدگی به عملکرد مسئولان تا امروز چه باید کرد؟ گفت: اشتباه بزرگ همین است که این موضوع تا امروز فراموش شده باقی مانده بود. برای همین است که روز به روز شرایط بدتر می‌شود و یک نامزد از طیف همین دولتی که هشت سال در اداره کشور، کارها را خراب کرده، در انتخابات می‌گوید من می‌خواهم دولت سوم چنین دولتی را روی کار بیاورم.

افتخاری اظهار کرد: هیچکس نمی‌خواهد پاسخگو باشد، اگر قرار بر پاسخگویی بود همه از خجالت کنار می‌رفتند یا به هم کمک می‌کردند تا به فردی که باید پاسخگو باشد و جواب کارهایی که باید می‌کرده و نکرده را بدهد، یاری برسانند.

وی در پایان گفت: مسئولان باید درباره دلار سه هزار تومانی که ۳۰ هزار تومان شد، اوضاع بازار سکه و ارز، معیشت مردم، مسکنی که ساخته نشد، هشت سال دست روی دست گذاشتن و کارهای بسیاری که انجام نگرفت پاسخگوی مردم باشند.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x